سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

تجهیز روستاهای گچساران به شیوه جدید کلرزنی آب شرب

روستاهای شهرستان گچساران به شیوه جدید کلرزنی آب شرب مجهز شدند.

  به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛رئیس آب و فاضلاب روستایی گچساران گفت: 4 دستگاه کلرین ناتور به روش الکترولیز نمک طعام برای گندزدایی آب آشامیدنی مجتمع‌های آبرسانی در چهار روستای این شهرستان راه اندازی شد.

سیادت شیری افزود: این چهار دستگاه در روستاهای نازمکان سفلی، باباکلان، اسلام آباد لیشتر و امامزاده جعفر(ع) – ناصرآباد نصب و راه اندازی شده است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی گچساران گفت: روستاهای نازمکان علیا، سرتیره، گبرستان، گدار شیری و اسلام آباد تحت پوشش چاه آب منطقه نازمکان سفلی قرار گرفته اند که با نصب و راه‌اندازی دستگاه الکترولیز نمک طعام مشکل کلرزنی آب این منطقه حل شده است.

سیادت شیری افزود:با راه اندازی دستگاه کلر زنی روستای ناصرآباد امامزاده جعفر که روستاهای جنگ‌زدگان، ناصرآباد و جهادآباد را تحت پوشش قرار داده ،مشکل کلرزنی این منطقه نیز برطرف شده است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی گچساران گفت: در حوزه اسلام آباد نیز روستاهای لیشتر، آب انجیر سفلی و آب انجیر علیا از یک دستگاه برای تصفیه و کلرزنی استفاده می‌کنند.

شیری به حوزه بابا کلان نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه باباکلان روستاهای تلخاب شیرین، پشه‌کان، کمبل، هشت پیمان، آب شیرین، بی‌بی جان آباد و باباکلان قرار دارند که مشکل کلرزنی آب این منطقه نیز با نصب و راه‌اندازی دستگاه الکترولیز نمک طعام برطرف شد.

وی ادامه داد: هدف از این کار تامین آب شرب سالم و بهداشتی به وسیله تکنولوژی جدید گندزدایی آب برای مردم روستاهای این شهرستان است.

رئیس آبفای روستایی گچساران با اشاره به جمعیت روستاهای این شهرستان گفت: جمعیت تحت پوشش آبفای روستایی بالغ بر 89/5 درصد است که قریب بر 10درصد تحت پوشش آبفای روستایی قرار نگرفته است.

سیادت شیری افزود: امید است با همکاری بخشداری مرکزی و شورای روستایی این 10درصد هم تحت پوشش آبفای روستایی قرار بگیرند تا از توزیع عادلانه آب بین اهالی روستا بهره مند شوند.


انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.