سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی صنعت، معدن و تجارت

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تا پایان سال 96 نخستین سامانه بانک اطلاعاتی صنعت، معدن و تجارت کشور در این استان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اصغرپور با بیان اینکه یکی از برنامه های اصلی سازمان، راه اندازی بانک اطلاعاتی است، گفت: به همین منظور از بخش های مختلف سازمان خواسته شده تا شاخص های آماری خود را برای ایجاد بانک اطلاعاتی صنعت، معدن و تجارت استان ارائه کنند.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد این بانک اطلاعاتی، اعلام کرد: مرحله مطالعاتی این طرح تا آخر سال 95 به پایان می رسد و سعی خواهیم کرد تا فاز اجرایی آن را نیز در نیمه اول سال 96 به پایان برسانیم.  
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین از افزایش ضریب صدور پروانه بهره برداری خبرداد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده ضریب صدور پروانه بهره برداری نسبت به جواز تاسیس صادره از 17 درصد در سال های گذشته به بیش از 30 درصد در سال جاری افزایش یافته است.
نادر اصغرپور با اعلام اینکه تا آذرماه سال گذشته، یک هزار و 669 جواز صادر شده و از این تعداد 300 جواز منجر به صدور پروانه بهره برداری شده بود، ادامه داد: در سال جاری 665 جواز تاسیس صادر شده که در نگاه اول با کاهش آمار مواجهیم، در حالی که در نظر ما مهم ترین موضوع شفاف سازی صدور جواز بوده و در واقع شاید در سال جاری میزان صدور جواز کاهش یافته ولی ضریب صدور پروانه افزایش داشته است.
وی ارائه خدمات مشاوره ای به کسانی که متقاضی جواز تاسیس هستند را از جمله اقدام معاونت برنامه ریزی در راستای شفاف سازی مراحل صدور جواز تاسیس عنوان کرد.
 
 
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.