سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اطلاعیه وزارت کشور؛

اظهارات منتسب به استاندار خراسان جنوبی درباره رقص مختلط تکذیب شد

وزارت کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: نقل قول منتشر شده در فضای مجازی به نقل از استاندار خراسان جنوبی در مورد رقص مختلط بین زن و مرد خلاف واقع بوده و تکذیب می شود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد : به اطلاع مردم شریف و متدین استان می رساند نقل قول منتشر شده در بعضی از فضاهای مجازی به نقل از استاندار خراسان جنوبی در مورد رقص مختلط بین زن و مرد خلاف واقع بوده و تکذیب می شود.

 در این اطلاعیه با اشاره آن بخش از سخنان استاندار خراسان جنوبی که از آن سوء برداشت شده بود آمده است : استاندار در این جلسه یادآور شد  در خراسان شمالی که مراسم سنتی برگزار می شود؛ زنان می رقصند، مردان می رقصند که این شادمانی با آموزه های دینی منافاتی ندارد .

 آنچه بدیهی است رقص ذکر شده بیشتر حرکات موزون که یک هنر آیینی است مد نظر بوده که در دیگر نقاط ایران عزیز از جمله خراسان رضوی, سیستان و بلوچستان، کردستان، لرستان و بسیاری استان های دیگر اجرا می شود و رقص مختلط و هنجارشکنانه که نه تنها با آموزه های دینی بلکه با اخلاقیات انسانی نیز در تضاد است، مد نظر نبوده است و قطعا استاندار که وابسته به خاندان معظم سادات است، نه تنها با این ابتذال مخالف بوده و این برداشت ناصواب و تحریف شده را به شدت تکذیب کرده ، بلکه آن را بشدت تقبیح می نماید.

 متاسفانه عده ای که به هر بهانه ای دولت و دولت مردان را مورد هجمه قرار می دهند و قطعا تا انتخابات ریاست جمهوری این رویه نیز تشدید خواهد شد، استاندار را موافق "رقص مختلط زن و مرد" قلمداد کرده اند.

 امید است همه دلسوزان استان تلاش خود را به جای جنجال آفرینی های بی ثمر معطوف رشد، ترقی و بالندگی این دیار کنند.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
مهران
۲۲:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
رقص رقصه دیگه همونی حرکات موزون را بهش میگن رقص.
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
.صوت آقای استاندار همه جا است
h
۰۰:۵۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
ای کاش وزارت محترم کشور این تکذیبیه را نمی داد. مجبور که نبودید برای توجیه اشتباه یک مسئول خود دچار تناقض گویی شوید . استاندار محترم چون از سادات هستند چنین اشتباهی نمیکنند!
چون در سایر نقاط هم چنین مواردی هست پس اشکال ندارد . راستی فرق بین حرکات موزون و رقص چیست؟ اساسا تشخیص این موضوع که رقص زن ومرد ( به گفته وزارت کشور حرکات موزون) با آموزه های دینی منافات دارد یا ندارد با کیست؟