سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین واردات زغال سنگ از کره شمالی را متوقف کرد

وزارت تجارت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد پکن واردات زغال سنگ از پیونگ یانگ را به حالت تعلیق در آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت تجارت چین در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد این کشور از 19 فوریه (اول اسفند) واردات زغال سنگ از کره شمالی را به حالت تعلیق در خواهد آورد. این اقدام، در راستای اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی انجام خواهد شد.

مقامات وزارت تجارت چین درباره علت تعلیق کلی واردات زغال سنگ از این کشور اظهار نظر نکرده اند. هفته گذشته، یک خبرگزاری چینی اعلام کرد یک محموله زغال سنگ از کره شمالی به ارزش 1 میلیون دلار در بندر "ونژو" واقع در سواحل شرقی چین برگشت خورده است.

برگشت خوردن این محموله در حالی بوده است که یک روز پیش از آن، پیونگ یانگ موشک‌های بالستیک میان‌برد جدیدی را آزمایش کرد.

چین در آوریل سال گذشته میلادی اعلام کرد در راستای تحریم‌های وضع شده از جانب سازمان ملل واردات زغال سنگ از کره شمالی را ممنوع خواهد کرد. چین همچنین اعلام کرده بود در تلاش برای جلوگیری از تامین سرمایه برای پروژه‌های اتمی و موشکی پیونگ یانگ است.

با این‌حال، چین مواردی را نیز به عنوان استثنا در نظر گرفته است. کالاهایی که مرتبط با برنامه موشکی و یا اتمی کره شمالی نباشند، از این ممنوعیت‌ها مستثنی هستند. 

علی‌رغم محدودیت‌ها، در سال گذشته میلادی کره شمالی بزرگترین تامین کننده زغال سنگ چین بوده است. واردات زغال سنگ چین از کره شمالی در سال 2016 نسبت به سال پیش از آن، با 14.5 درصد افزایش، به 22.48 میلیون تن رسید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.