سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح صندوق حمایت از پژوهشگران با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد تومان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ازاد گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد تومان در راستای کمک به شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک راه اندازی می شود.

ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های پژوهشی این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های پژوهشی خوبی در چارچوب سیاست‌های کلان کشور و با توجه به اسناد بالادستی مانند نقشه جامع ملی دارد که برنامه‌های راهبردی نیز در همین راستا در دانشگاه در حال انجام است.

وی بیان کرد: نگاه ما به مقوله پژوهش به صورت ملی و بنیادی است تا بتواند منجر به گسترش مرزهای دانش شود و کشور را در تراز بین المللی ارتقا ببخشد.

واشقانی ادامه داد: دانشگاه آزاد به عنوان یک مرکز آموزشی نسل سوم وظیفه سنگینی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه دارد و ما معتقدیم که دانشگاه باید مسئله محور و ماموریت‌گرا باشد تا بتواند وابستگی کشور را از دنیا کم کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد عنوان کرد: پژوهش‌های کاربردی این دانشگاه باید در راستای برآورده کردن نیازهای جامعه و به خصوص صنعت باشد که دانشگاه با این رویکرد برنامه‌های خود را تنظیم می‌کند، زیرا نقش دانشگاه آزاد در توسعه علم و فناوری بیش از گذشته شده است.

واشقانی تاکید کرد: در بخش علم و فناوری نیز دانشگاه علاوه بر تولید علم و دانش، نگاه ویژه‌ای به تبدیل علم به ثروت دارد تا کالا و خدمات برای شکوفایی هرچه بیشتر کشورمان در بازارهای داخلی به دست مردم برسد.

وی اظهار داشت: ‌دانشگاه آزاد اولین بخش خصوصی است که مجوز تاسیس پارک علم و فناوری دارد که این امر برای حمایت بیش از گذشته شرکت‌های دانش بنیان فعال در این دانشگاه است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد افزود: اکنون 30 شرکت دانش بنیان در حوزه علم و فناوری در حال فعالیت هستند و تا پایان ساخت پارک علم و فناوری 60 شرکت دیگر نیز مستقر می‌شوند در راستای حمایت از این شرکت‌ها صندوق حمایت از پژوهشگران با سرمایه اولیه 10 میلیارد تومان تاسیس شده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.