سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت دختر و داماد پادشاه اسپانیا به شش سال حبس و جریمه نقدی

دختر و داماد پادشاه اسپانیا به دلیل فرار مالیاتی به شش سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، دختر و داماد پادشاه پیشین اسپانیا از سوی دادگاه به اتهام پولشویی و فرار مالیاتی، به شش سال و سه ماه حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

بر این اساس، دادگاهی در اسپانیا، اینیاکی اوردانگارین، داماد پادشاه سابق این کشور را به اتهام فساد مالی و فرار مالیاتی به شش سال و سه ماه زندان محکوم کرد.

هرچند دادگاه، شاهزاده کریستینا دختر خوان کارلوس، پادشاه پیشین اسپانیا را تبرئه کرد اما او را در ارتباط با مسئولیت های مدنی اش به پرداخت حدود سیصد هزار یورو جریمه ملزم کرد. اینیاکی اوردانگارین، داماد پادشاه اسپانیا، صاحب مدال المپیک هندبال، متهم به اختلاس ده ها میلیون یورو بود.

وی پیش تر در برابر دادگاه، اتهام فساد و سوء استفاده مالی را رد کرده، اما نتوانسته بود بی گناهی خود را اثبات کند. از زمان تاسیس مجدد نظام پادشاهی در اسپانیا در سال 1975 تاکنون، بی سابقه بوده است که یکی از اعضای خانواده سلطنتی به اتهام تقلب مالیاتی در یک دادگاه محاکمه شود. هم اکنون دختر پادشاه سابق اسپانیا، و به عبارتی خواهر پادشاه کنونی این کشور، نخستین عضو خانواده سلطنتی است که به این اتهام محاکمه می شود و او باید جریمه ای معادل دویست و شصت و پنج هزار یورو پرداخت نماید. اتهام او همکاری با همسرش و شانزده نفر دیگر در رابطه با اختلاس میلیون ها یورو است. مجازات صادر شده بر ضد همسر شاهزاده کریستینا دو بوربون بسیار سنگین تر است.

اینیاکی اوردانگارین، قهرمان پیشین هندبال المپیک، به مدت شش سال و سه ماه زندانی خواهد شد و علاوه بر آن باید جریمه ای معادل پانصد و دوازده هزار یورو به دلیل ارتکاب جرم فرار و تقلب مالیاتی و همچنین پولشویی بپردازد. این محاکمه از یک سال پیش آغاز و امروز رای آن صادر شد. وی متهم به اختلاس نزدیک به شش میلیون یورو بین سال های دو هزار و چهار تا دو هزار و شش است. دختر خوان کارلوس، پادشاه پیشین اسپانیا و همسرش اینیاکی اوردانگارین به اتفاق چهار فرزند خود از حدود سه سال پیش در ژنو سوئیس زندگی می کنند و در جلسه دادگاه امروز برای استماع رای حضور نداشتند. از ابتدای بر ملا شدن این رسوایی در سال 2015 میلادی، شاهزاده کریستینا، دختر پادشاه اسپانیا، همواره از همسرش حمایت کرده است.

محکومیت شاهزاده کریستینا، بزرگترین رسوایی خاندان سلطنتی، از دهه 1975 محسوب می شو د و باعث کاهش محبوبیت خانواده سلطنتی در اسپانیا شده است. خوان کارلوس، پادشاه سابق اسپانیا نیز در سال دو هزار و چهارده میلادی به دلیل این رسوایی‌ها از مقام خود کنار رفت و فلیپه ششم، پسرش جایگزین او شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.