سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

انتصاب رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر تربت جام

رئیس و دبیر ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر تربت جام منصوب شدند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان خراسان رضوی با حضور در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر تربت جام که امامان جمعه شیعه و اهل سنت، مسئولان اجرایی، انتظامی، نظامی و امنیتی حضور داشتند حکم رئیس و دبیر این ستاد را به نمایندگی از طرف آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و رئیس ستاد امر به مهروف ونهی از منکر را ابلاغ کرد.

آیت الله علم الهدی در حکم های جداگانه حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه شهرستان را به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و امیر ذاکری را به عنوان دبیر این ستاد در شهرستان منصوب کردند.

این ستاد در راستای اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که به تصویب مجلس رسیده است در کل کشور تشکیل شده است که در استان ها ریاست آن بر عهده نمایندگان ولی فقیه می باشد.

این قانون که براساس قانون اساسی به تصویب رسیده است قرار است از نیروهای متعهد که اقدام به اجرای امر به معروف و نهی از منکر می کنند با صدور احکامی حمایت معنوی و قانونی نماید تا کسی نتواند با این آمران برخورد کند.
معظلات اجتماعی مصادیق امربه معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: امروز دیگر کسی نمی تواند به آمران و ناهیان برخورد کنند که چرا امر به معروف ونهی از منکر کرده اند.

او افزود: امربه معروف بحث جدیدی نیست که مخصوص اسلام باشد و این موضوع قدمتی به اندازه خلقت بشر ویک امر فطری و عقلی است.

ارجاعی بیان داشت: نبرد خوبی وبدی ازبین رفتنی و حل شدنی نیست اما بشر به دلیل عقل و با تاکید شرع همیشه در مقابل نا هنجاری ها واکنش نشان داده است.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی ادامه داد: امربه معروف مشارکتی اجتماعی است که سرنوشت افراد جامعه را که به هم گره خورده است را در مسیر خوبی ها قرار می دهد.

وی با گرامیداشت شهدای امربه معروف یادآور شد: با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی هم اکنون برای همه دستگاههای جمهوری اسلامی لازم الاجرا است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه این قانون مانع هرج و مرج می شود اظهار داشت: تمام معظلات جامعه مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و دیگر بهانه ای برای برخورد با معظلات اجتماعی نیست و باید با حضور مردم در این عرصه همچون دیگر برنامه ها که مشارکت داشتند و کشور را به پیروزی رساندن ورود پیدا کند.

ارجاعی تصریح کرد: مصویات جلسه ستاد که توسط امام جمعه ابلاغ می شود برای همه دستگاه لازم الاجرا و تخلف از آن نقض قانون و جرم محسوب می شود.
انتهای پیام// م ط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.