سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

معدوم‌سازی 50 تن کالای تاریخ گذشته در ارس

مدیر ضوابط بهداشت انسانی سازمان منطقه آزاد ارس از معدوم سازی 50 تن کالای تاریخ گذشته و غیرمجازو غیر قابل مصرف انسانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛غفاری با اعلام این خبر گفت: کالاهای تاریخ گذشته و غیر مجاز و غیر قابل مصرف انسانی شامل انواع محصولات سلامت محور در منطقه آزاد ارس معدوم شد.
وی افزود: این کالاها با گرایش دارویی به ارزش چهار میلیارد ریال که مربوط به سنوات گذشته بوده و در انبارهای منطقه رسوب شده بود، در محدوده شهرک صنعتی منطقه آزاد ارس معدوم شد.
غفاری سلامت و اصالت کالاهای وارداتی را خط قرمز واردات هرگونه کالا به ارس عنوان کرد و ایجاد مدیریت های غذا و داروی مستقل در مناطق آزاد را فرصت مناسبی برای اجرای قوانین و دستورالعمل های سازمان غذا و دارو دانست.
وی گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان غذا و دارو به منظور تحکیم، ثبات و ایمنی غذایی و دارویی در مناطق آزاد تنظیم و ابلاغ شده و در این خصوص مدیریت غذا و داروی ارس از نیمه دوم امسال فعالیت های فنی و نظارتی خود بر کالاهای سلامت محور در محدوده منطقه آزاد ارس را آغاز کرده است.
مدیر ضوابط بهداشت انسانی سازمان منطقه آزاد ارس اضافه کرد: با توجه به اینکه استراتژی مدیریت غذا و داروی سازمان در خصوص صیانت از سلامت جامعه تمرکز بر جمع آوری و امحای کالاهای تاریخ گذشته می باشد، واحدهای فنی و نظارتی در حوزه غذا و دارو انجام شده و 50 تن کالای تاریخ گذشته و غیر مجاز و غیر قابل مصرف انسانی که از سال 92 به صورت بلاتکلیف در یکی از انبارهای منطقه رسوب شده بود، پس از اخذ نتایج آزمایشگاهی و دستور دادستان عمومی و انقلاب با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط جمع آوری و معدوم شد.
وی ضمن اشاره به ضبط سایر کالاهای تاریخ گذشته افزود: برای اولین بار امحاء بیش از 50 تن کالای سلامت محور در محدوده منطقه آزاد ارس اجرایی شد و در صورت وجود اقلام تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف انسانی اقدامات مشابه و جدی جهت امحاء و خروج از چرخه مصرف انسانی انجام می شود.
وی ضمن تاکید بر تشدید و استمرار بازرسی ها در سال جاری از همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله دادستان، حراست، گمرک سازمان، گمرک جلفا، شبکه بهداشت و درمان جلفا، محیط زیست، خدمات شهری و سایر دستگاه های نظارتی و امنیتی در عملیات معدوم سازی تشکر و قدردانی کرد.
 
 
انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.