سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

پنجمین آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم برگزار شد

پنجمین آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: پنجمین آزمون طرح تربیت ملی حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور و با رقابت ۲ هزار و ۷۴۸ نفر در استان برگزار گردید.
 
وی افزود: ۹۳۷ حافظ در شهرکرد، ۷۵۰ حافظ در بروجن، ۵۹۵ نفر در فارسان، ۱۷۰ حافظ در کوهرنگ و ۲۹۶ حافظ در لردگان در این آزمون شرکت کردند.

عزیزی ادامه داد: پنج شهرستان و شش حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری شامل دبستان بهار آزادی شهرکرد، زندان شهرکرد، کانون ایثار بروجن، مصلاهای نمازجمعه در فارسان، چلگرد (کوهرنگ) و لردگان میزبان شرکت‌کنندگان در این آزمون بود.
 
وی اضافه کرد: این آزمون در ۱۱ رشته حفظ جزء ۳۰، جزء‌های ۳۰ و یک، جزء‌های ۳۰ و یک و ۲، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول، حفظ کل قرآن، حفظ ۱۲۰ موضوعی، حفظ ۱۵۰ موضوعی و حفظ ۳۰۰ موضوعی برای شرکت کنندگان گروه سنی ۷ تا ۵۰ سال برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آزمون طرح تربیت حفاظ قرآن کریم هیچ محدودیت سنی نداشت لذا اکثر شرکت‌کنندگان در این آزمون دانش آموزان بودند.

عزیزی گفت: به قبول‌شدگانی که از مجموع ۱۰۰ نمره آزمون، نمره بالاتر از ۷۰ را کسب کنند گواهینامه حفظ اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین به نفرات برگزیده این آزمون به قید قرعه یک کمک هزینه سفر به عمره مفرده، دو کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، پنج کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و جوایز ارزنده دیگر اعطا می‌شود.

عزیزی با بیان اجرای طرح تربیت ملی حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب (دام ظله) و با هدف تربیت میلیونی حافظان قرآنی در کشور یادآور شد: امسال حدود ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در استان چهارمحال و بختیاری در این طرح ثبت نام و نهایتاً ۲ هزار و ۷۴۸ نفر آنان در آزمون کتبی شرکت کردند.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.