سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دی میستورا: دستور کار گفتگوهای ژنو همان قطعنامه 2254 سوریه است

نماینده سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد دستور کار گفتگوهای ژنو که قرار است هفته آینده برگزار شود همان است که در قطعنامه دسامبر 2015 شورای امنیت آمده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در نشست خبری مشترک با آنجلینو آلفانو، وزیر امور خارجه ایتالیا در رم گفت: «برای گفتگوهای ژنو که با هدف پایان دادن به درگیری در سوریه برگزار می شود دستور کار داریم و این دستور کار قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل است. این قطعنامه با اکثریت قاطع آراء تصویب شد و سه نکته اساسی در آن آمده: نخست شکل تازه از حکومت، دوم قانون اساسی نو و برگزاری انتخابات تازه زیر نظر و با نظارت سازمان ملل. این دستور کار ماست و تغییر پذیر هم نیست. در غیر این صورت شرایطی پیچیده در سوریه حاکم می شود.» 

دی میستورا افزود: «اینکه چه بر سر گروه های مخالف می آید امیدوارم چندین گروه به هم نزدیک شوند و گروهی متحد و یکپارچه بوجود بیاید. اگر چنین اتفاقی نیافتد باز هم در قطعنامه  2254 دستور کار وجود دارد. و در درجه ی دوم، مسائل تغییر کرده است. تعریفی که برای نمونه از گروه احرار الشام و دیگر گروه ها وجود داشت، تغییر کرده است و این تغییرات به علت سیاست واقعی اتفاق افتاده اند.» 

نماینده ویژه سازمان ملل تاکید کرد گفتگو بر سر انتقال قدرت سیاسی تنها گزینه ای است که در گفتگوهای پیش رو در ژنو بین دولت سوریه و گروه های مخالف دنبال می شود. 

وی هر گونه تغییری را در دستور کار با قدرت و شدت رد کرد و گفت چنین اتفاقی موجب می شود شرایط پیچیده ای در سوریه حاکم گردد که تنها وقت تلف کردن خواهد بود. 

دی میستورا گفت: «گفتگوهای ژنو بر سر رویه نیست بلکه بر سر آینده سوریه است.»


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.