سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

مسدود شدن راه 67 روستا بر اثر سیلاب در استان کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بارندگی روزهای اخیر در استان باعث بروز مشکلاتی شده است و اکنون به 67 روستا دسترسی نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان محسن صالحی کرمانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بارندگی روزهای اخیر در استان باعث بروز مشکلاتی  در بخش های مختلف شده است و اکنون به 67 روستا دسترسی نداریم، 26 روستای استان به واسطه طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب دچار مشکل آب و چهار روستا هم دچار قطعی برق شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به این روستاها دسترسی نداریم گفت: سعی می کنیم طی یکی دو روز آینده مشکلات این روستاها برطرف شود.

صالحی کرمانی تصریح کرد: جاده های این روستاها در مسیر رودخانه و رودخانه ها فعال است و بعد از فروکش کردن سیلاب نسبت به رفع مشکلات آب و برق این چهار روستا اقدام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: چند مسیر فرعی را با وجود اینکه سیلاب نداشتند، مسدود کرده ایم که برای مردم و رهگذران اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد چرا که سوابق قبلی نشان می دهد در این جاده ها با مشکل مواجه شده ایم.

وی درباره کمبود تجهیزات زمستانی در استان گفت: هر اندازه که تجهیزات راهداری زمستانی داشته باشیم با کمبود مواجه هستیم اما با همین امکاناتی که در اختیار داریم خدمت رسانی کرده و تا الان هم دچار مشکل نشده ایم.

صالحی کرمانی با بیان اینکه در بحث پیشگیری توصیه های زیادی کرده ایم اظهار کرد: از آنجا که مدت زیادی در استان بارندگی نداشتیم برخی از هم استانی ها فراموش کرده بودند پشت بامهای خود را ترمیم و درست کنند که همین موضوع باعث شد امروز بیشترین خسارات استان در حوزه خسارات ناشی از مقاوم نبودن پشت بامها باشد.

وی افزود: با این وجود کسی به واسطه ورود سیل به خانه اش دچار مشکل نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان بیان کرد: طبق گزارش های واصله، بارش باران و برف تاکنون حدود 71 میلیارد تومان خسارت در کرمان به همراه داشته است. 

صالحی کرمانی گفت: دومین جبهه هوای باران زا از امروز (چهارشنبه) در استان کرمان شروع می شود و مناطق بیشتری را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی بیان کرد: این جبهه باران زا، آرام آرام از ساعات آینده بارش خود را در سطح استان شروع می کند و تاثیرگذاری خود را بیشتر در مناطق جنوبی و غربی استان انجام خواهد داد و سهم شرق استان از این جبهه، وزش باد شدید خواهد بود.

صالحی کرمانی افزود: از اواخر روز شنبه سرد شدن هوا در استان شروع می شود و تا هشت درجه سانتیگراد کاهش دما را خواهیم داشت که لازم است مردم و بهره برداران تدابیر لازم را بکار گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: این جبهه هوای باران زا از نظر شدت بارش مثل جبهه باران زای اول بوده و از فردا (پنجشنبه) شدت بیشتری خواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه زمین مرطوب است پیش بینی می کنیم روان آب بیشتری جاری شود.

صالحی کرمانی اضافه کرد: مردم در مسیرهای سردسیر از تجهیزات زمستانی استفاده و قبل از ورود به جاده حتما تجهیزات گرمایشی خودرو و میزان سوخت مورد نیاز را بررسی کنند.

صالحی کرمانی خاطر نشان کرد: وضعیت جوی استان نامناسب است و انتظار داریم مردم از سفرهای غیرضروری و رفتن به مناطق برفگیر و کوهستانی خودداری کنند.


انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.