سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی در دیدار دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان عراق؛

کشورهای بیگانه از دخالت در امور داخلی عراق دست بردارند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ما کماکان از دولت عراق حمایت خواهیم کرد و از کشورهایی که در امور داخلی عراق دخالت می‌کنند می‌خواهیم تا دست از دخالت بردارند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با صلاح‌الدین بهاء‌الدین دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از عراق یکپارچه حمایت می‌کند و اکنون گروه‌های کرد، شیعه و سنی برادرانه با هم زندگی می‌کنند.

ولایتی همچنین با اشاره به اهداف کشورهای غربی از تفرقه‌افکنی در کشور عراق گفت: چند سال قبل یکی از سیاستمداران آمریکایی مطرح کرده بود کشور عراق باید به سه بخش تجزیه شود اما تجزیه عراق قطعا بر خلاف مصالح این کشور خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران از کشور عراق حمایت خواهد کرد، گفت: امروز رئیس جمهور عراق یکی از شخصیت‌های برجسته کُرد است و رئیس مجلس این کشور نیز سنی است که نشان دهنده وضعیت مناسب دموکراسی در این کشور است و اکنون بهترین دموکراسی در میان دولت‌های عربی منطقه را کشور عراق دارد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم موصل به زودی آزاد شود و جمهوری اسلامی کماکان از دولت عراق حمایت خواهد کرد و از کشورهایی که در امور داخلی عراق دخالت می‌کنند می‌خواهیم تا دست از دخالت بردارند و اگر از ظرفیت‌های بالقوه عراق استفاده شود این کشور یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه خواهد شد.

همچنین در ادامه این دیدار صلاح‌الدین بها‌ء‌الدین دبیر کل اتحاد اسلامی کردستان عراق پیرامون دیدار خود با ولایتی گفت: در این دیدار راجع به مسائل مختلف صحبت و پیرامون امت اسلامی عراق بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: در این دیدار پیرامون اقدامات ایران در منطقه صحبت شد و دیدار موفقیت‌آمیزی بود.

بهاء‌الدین با اشاره به مشکلات امت اسلامی گفت: آنچه مسلمانان و امت اسلام امروز از آن رنج می‌برند تفرقه، تجزیه است و همواره امت‌های مسلمان را تهدید می‌کند و این خطر بزرگی برای امت اسلام به حساب می آید.

وی در ادامه تصریح کرد: ‌ما از امت‌ اسلامی می‌خواهیم که این تعصبات را کنار گذاشته و به اصل خویش که کتاب و سنت است بازگردند و اکنون باید در زمان خود زندگی کنیم نه اینکه در تاریخ.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.