سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

رونمایی از 7 کتاب در پایان چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران

در پایان چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران از 7 کتاب در حوزه میراث فرهنگی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در مراسم اختتامیه چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با محوریت خراسان رضوی گفت :چهارمین کنگره استانی قطعا در سطح ملی تاثیر گذار خواهد بود و امیدوارم چهارمین کنگره همانند سه کنگره قبل فتح بابی برای توجه بیشتر به معماری باشد.

وی افزود: معماری ایرانی اسلامی روح پاک و اندیشه ای الهی دارد و در بسیاری از این جلوه ها روح آرامش جلوه زیبایی و همدلی و هم خوانی با عالم خلقت مشاهده می شود و در روح و روان معماری ایرانی اسلامی جلوه های خدایی جاری و ساری است.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تصریح کرد: شاید مهمترین ویژگی معماری ایرانی و اسلامی روح آرامش است وارد معماری ایرانی اسلامی که می شویم خفگی و تنگی نفس کمتر دیده می شود و آزادی و آزادگی در معماری ایرانی اسلامی دیده میشد.

زارع صفت گفت: معماری دریچه هنر و هنر دریچه ای به سوی خداست و معماری ما درون مایه اندیشه و تفکر الهی است و عرفان را در جلوه های کالبدی ان می توان مشاهده کرد.

مداحی دبیر کنگره نیز گفت:20داور محورهای کنگره را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده اند و هر داور در 2محور به داوری مقالات می پردازد.

وی افزود: 130مقاله به دبیرخانه ارسال شده که 85 مقاله پذیرفته شد ضمن اینکه 6کارگاه در این کنگره برگزار شد.

در این پایان این کنگره از 7 کتاب کاروانسراهای خراسان، کارنامه معماران سنتی خراسانف میراث جام، جرعه ای از دریا، پیدایش باغ آسمانی ایرانی، کتیبه های بناهای تاریخی خراسان، سیری در اصول طراحی موزه رونمایی شد.

همچنینی از استادکاران سنتی خراسان و اعضای کمیته علمی کنگره و عوامل اجرایی آن تقدیر شد.

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.