سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میامی؛

اجرای طرح جنگلانه در مراتع میامی

طرح جنگلانه در سطح100 هکتار از مراتع میامی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از میامی ؛   محمد علی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: طرح جنگلانه در راستای طرح مشارکتی کاشت بذر در جنگل‌ها و مراتع ایران و با هدف احیا و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی، در سطح100 هکتار از مراتع این شهرستان اجرا شد .

 محمد علی رضایی افزود: جنگلانه یک طرح مشارکتی خودجوش و مردمی است که با توجه به خشکیدگی وسیع رویشگاه ‌های جنگلی و مرتعی کشور به دلیل اقدامات مخرب انسانی، صنعتی، چرای دام، سرشاخه زنی، تغییر اقلیم، خشکسالی و غیره ایجاد شده است .

وی با تاکید بر اینکه اگر توجه جدی به حفظ محیط زیست نداشته باشیم در آینده خسارات جبران ناپذیری ایجاد می ‌شود، تصریح کرد: حضور در عرصه حفاظت از جنگل‌ ها و مراتع وظیفه آحاد مختلف جامعه است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی اظهار داشت: کاشت نهال و بذر در مناطق مختلف، طی یکی دو سال گذشته، در غالب طرح جنگلانه برگزار می ‌شود که با تشویق و مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در حال اجرا می باشد .

وی افزود: جنگلانه نه شعاری نمادین و نه حرکتی متعلق به گروهی خاص است بلکه یک طرح ملی برای آبادانی و توسعه فضای سبز و شاداب در همه نقاط ایران است.وی ادامه داد: کاشت هر بذرو نهالی در جای جای میهن اسلامی نوید بخش سرسبزی و طراوت فردای سرزمین مان است و شادابی و پاکی را به ارمغان می آورد .

رضایی خاطرنشان کرد: طرح جنگلانه در این شهرستان با همکاری و مشارکت داوطلبانه اهالی روستای استربند، مرتعداران منطقه صدرآباد، گروه های مردم نهاد و عاشقان طبیعت و با همکاری و هماهنگی نیرو های خدوم اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی اجرا شد .

انتهای پیام / ذ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.