سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

وجود مشکلات اجتماعی با بی توجهی به مسله امربه معروف و نهی از منکر

امام جمعه شهرستان اهر گفت: بی تفاوتی به امر به معروف و نهی از منکر باعث به وجود آمدن مشکلات اجتماعی و اخلاقی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام حاجی زاده در همایش امربه معروف و نهی از منکر ویژه مسئولان و کارکنان ادارات شهرستان اهر گفت: متأسفانه به علت اهمیت ندادن به مسئله امربه معروف و نهی از منکر، بسیاری از منکرات جای معروفات را گرفته و در بعضی مواقع هم معروفات جای منکرات را گرفته است که اگر از کنار آن بدون احساس وظیفه بگذریم جبران مشکلات بعدی امکانپذیر نخواهد بود.
وی افزود: لازم است افراد امربه معروف و نهی از منکر را از خود شروع کنند، تا در صورت مشاهده هرگونه خطا از دیگران بهتر بتوانند آنها را امر به معروف و نهی از منکر کنند و همچنین امربه معروف و نهی از منکر نیز باید طبق شرایط خودش باشد که بارزترین آن تذکر لسانی از سوی افراد است.
در این همایش استاد حوزه و دانشگاه نیز گفت: همه افراد جامعه و مسئولان در عمل به فریضه امربه معروف و نهی از منکر وظیفه دارند.
حجت الاسلام فروغی گفت: امربه معروف و نهی از منکر تنها در مسایل دینی و عبادی نیست بلکه در تمامی اعمالی که از سوی افراد و مسئولان در زمینه مختلف سر می زند نباید مسئله امربه معروف و نهی از منکر فراموش شود.
وی، افزود: امر به معروف و نهی از منکر  تنها جهاد عملی است که از صدر اسلام وجود داشته و از سوی بزرگان دین نیز در طول تاریخ به آن توجه ویژه ای شده است.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.