سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ضرورت تطبیق فعالیت صرافی‌ها با اساسنامه بانک مرکزی/ چند نرخی بودن ارز چیزی جز فساد به همراه ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: دو نرخی و یا چند نرخی بودن ارز به اقتصاد کشور ضرر می‌رساند و چیزی جز فساد در پی ندارد.

محمدرضا نماینده مردم کرمان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بانک مرکزی متولی حوزه بازار ارز بوده و صرافی‌ها و ساماندهی امور آن نیز بر عهده بانک مرکزی است.

وی افزود: بانک مرکزی اخیرا اقداماتی را در راستای بهبود ضوابط و مقررات صرافی‌ها انجام داده که از آن جمله ایجاد سامانه اطلاعاتی است، در این سامانه حجم و میزان منابع مبادله شده مشخص می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی خاطر نشان کرد: بعضی از صرافی‌ها به اساسنامه بانک مرکزی اعتراض داشتند و اعلام کردند که تطابق فعالیت آنها با این اساسنامه در مدت زمان کوتاه قابل انجام نیست، خوشبختانه تاکنون بعضی از صرافی‌ها به تدریج خود را تطبیق و اساسنامه‌ای را مطابق اساسنامه بانک مرکزی ارائه دادند.

وی تصریح کرد: اگر یک صرافی در بازه زمانی مشخص اساسنامه آماده نکند، قطعا بانک مرکزی نسبت به لغو یا اعلام عدم دارا بودن مجوز قانونی برای فعالیت این صرافی اقدام خواهد کرد.

پور ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه دو نرخی و یا چند نرخی بودن ارز به اقتصاد کشور ضرر می‌رساند، افزود: ما سعی می کنیم قیمت ارز که اکنون به صورت روزانه عرضه می شود را بر روی تابلویی تحت عنوان مبادلات ارزی قرار دهیم تا بدین صورت یک نرخ واحد در اقتصاد کشور ایجاد شود.

وی در پایان چند نرخی بودن ارز را مایه فساد در اقتصاد کشور دانست و گفت: مکانیزم عرضه و تقاضا در جامعه هر عددی را برای تعیین یک نرخ واحد در اقتصاد کشور تعیین کند ما نیز آن را قبول داریم و بر اساس آن حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.