سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژمان عبدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نمایشی درباره بزرگترین تراژدی بشریت/ برگشت پول بلیت نمایش به تماشاگران ناراضی

پوسته اصلی نمایش «برای کلاه آهنی‌ها»، مسئله جنگ است که تمامی ندارد.

پژمان عبدی بازیگر و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص موضوع نمایش «برای کلاه آهنی‌ها» گفت: پوسته اصلی نمایش، مسئله جنگ است که متاسفانه تمامی ندارد و به روز است. قالب آن طنزدر متن و اجراست. چرا که بزرگترین تراژدی بشریت جنگ است و بهتر است با چاشنی خنده به تماشاگر گفته شود.
 
وی در خصوص هدف نمایش خود اظهار داشت: مسلما حرف خاصی پشت نمایش است. من وقتی که برای نوشتن این نمایش، قلم به دست گرفتم، در ابتدا یک نگاهی به اطرافم انداختم و دیدم کلا دورتا دور جنگ است. چه با توپ و تفنگ و چه جنگ های سرد. هر جایی که چشم می چرخانیم حرف از جنگ است.
 
عبدی پیرامون کیفیت سالن نمایش بیان کرد: ما سومین شب اجرا را در این سالن داشتیم و باید ببینیم در ادامه سالن چطور خواهد بود. تا به این جا، بله راضی بودیم. من سه سال پیش در سالن «استاد مشایخی» با مختصات کوچکتر و امکانات کمتر اجرا رفتم. ولی اینجا سالن، حرفه‌ای‌تر و تماشاگر حرفه‌ای‌تری دارد.
 
کارگردان نمایش «برای کلاه آهنی‌ها»در خصوص اعضای گروه نمایش گفت: اعضای گروه واقعا بی نظیر هستند. هم کسانی که پشت صحنه هستند و هم بازیگران. در سری قبل آسیه ضیایی یکی از نقش‌هارا بازی می کرد و ما خیلی هم راضی بودیم. این بار از یک بازیگر جوان استفاده کردیم که با تجربه کم، بسیار حرفه ای کار می کند و بقیه اعضای گروه نیز افراد با تجربه با پانزده سال سابقه هستند. این نمایش صرفا برای آنها، یک تئاتر نیست بلکه با تمام وجودشان برای این کار آمده‌اند.  
 
وی همچنین در خصوص بازخورد و تاثیر این نمایش بر مخاطب اظهار داشت: بازخوردها بسیار عالی بود. این شب‌ها تعدادی از هنرمندان تئاتر هم مهمان ما بودند. ما همیشه از تماشاگران می خواهیم برایمان در سایت تیوال مطلب بنویسند و تا به این لحظه همگی نظراتشان مثبت بوده است. امیدوارم تماشاگران از نمایش ما استقبال کنند و کار را ببینند؛ با غرور تمام می گویم که کار ما، کار بسیار خوبی است و من قول می دهم که اگر تماشاگری آمد و کار ما را نپسندید، پول بلیت او را برمی‌گردانیم.
 
 
انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.