سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

رتبه برتر یگان حفاظت راه و شهرسازی جنوب کرمان در رهاسازی اراضی متصرفی

فرمانده یگان حفاظت شهرسازی جنوب کرمان گفت: این یگان در سطح کشور حائز رتبه برتر در بخش رهاسازی اراضی متصرفی شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  مصطفی ابرهام فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و اعلام ستاد کل نیروهای مسلح ششم اردیبهشت ماه 95 با ایجاد یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی در منطقه جنوب کرمان با جایگاه سرتیپ دومی موافقت به عمل آمد.

وی بیان داشت: حفظ و حراست از املاک دولتی، پیشگیری از دخل و تصرف در اراضی دولتی، اجرای احکام قضایی، گشت شبانه‎روزی و ... بخشی از اهداف و مأموریت‎های یگان حفاظت است که تلاش می‎کنیم، آن‎ها را به درستی انجام دهیم.

ابرهام تصریح کرد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی متشکل از فرمانده، کارکنان انتظامی، کارشناسان حقوقی و ضابطان قضایی است که پس از گذراندن دوره‎های آموزشی خاص وارد این مجموعه شدند.

وی با اشاره به اینکه تصرفات گسترده در منطقه جنوب کرمان اکنون به صفر رسیده است، افزود: این یگان به طور شبانه‎روزی در هفت شهرستان جنوبی کرمان در حال حفاظت و حراست از اراضی متعلق به بیت‎المال است و در این زمینه قاطعانه با هر فرد و گروهی در هر منصب و مقامی برخورد کرده و هیچ‎گونه مماشات و اغماضی در برخورد با تخلف‎ها صورت نمی‎گیرد.

ابراهام عنوان کرد: از اردیبهشت ماه تا دی ماه سال جاری حدود 16 هکتار و 702 متر مربع از اراضی دولتی به ارزش 41 میلیارد و 960 میلیون و 380 هزار تومان از اراضی دولتی منطقه جنوب کرمان رفع تصرف فوری شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه این عملیات‎ها با اجرای احکام قضایی و کیفری همراه بود، ادامه داد: طی ماه‎های آبان و آذر ماه حدود 11 هکتار از اراضی دولتی با ارزش ریالی 21 میلیارد و 670 میلیون و 500 هزار تومان در این منطقه رفع تصرف شده است.

وی ابراز داشت: در مجموع این یگان با اجرای 64 حکم بدون تأخیر، عملکرد مثبت در رفع تصرف فوری و پیشگیری از زمین‎خواری بالاترین نمره را در کارنامه یگانی ماهانه طی دو ماه متوالی آبان و آذر ماه در بین 31 استان از آن خود کرده و مقام برتر کشور را به دست آورده است.

ابراهام خاطرنشان کرد: از مردم منطقه جنوب کرمان درخواست می‎شود در صورت مشاهده هرگونه تصرف در اراضی دولتی بلافاصله مراتب را به صورت تلفنی در ساعات اداری با شماره 03443314628 و در ساعات غیر اداری با شماره 09137625792 به مأموران یگان اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به جلوگیری و رفع تصرف آن‎ها اقدام شود.

وی با توصیه به مردم این منطقه اذعان داشت: مردم در زمان خرید زمین در سطح شهرستان‎های جنوبی کرمان ابتدا باید اسناد مالکیت آن را به‎طور کامل رؤیت کنند و سپس با مراجعه به اداره‎های راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک نسبت به استعلام موقعیت و برداشت نقاط UTM ملک توسط کارشناسان خبره اطمینان حاصل کنند.

ابراهام اضافه کرد: همچنین باید با رعایت تمام جوانب و مشاوره با افراد خبره مورد اعتماد نسبت به اینکه ملک و زمین جزو اراضی دولتی نیستند، مطمئن شوند و دقت کنند که در دام افراد فرصت‎طلب و کلاهبردار نیفتند و در نهایت اقدام به خرید کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار داشت: ما در تمام تجمع‎ها و جلسه‎های عمومی متعدد همواره نسبت به آگاه‎سازی مردم برای جلوگیری از گرفتار شدن ناخواسته در دام شیادان اقدام می‎کنیم و از رسانه‎ها نیز تقاضا می‎شود در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.