سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

فارغ التحصیلی نخستین دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی

اولین دانشجوی دکتری رشته برنامه‌ریزی درسی با دفاع از رساله خود در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی فارغ‌التحصیل این دانشگاه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدرضا عزتی با دفاع از رساله دکتری خود تحت عنوان " طراحی و اعتبارسنجی الگوی مطلوب برنامه درسی آموزش فناوری برای دوره آموزش عمومی (پایه‌های 9- 1) " با راهنمایی دکتر یوسف ادیب، استاد دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، مشاوره دکتر اسکندر فتحی‌آذر و دکتر فیروز محمودی به ترتیب استاد و استادیار دانشگاه تبریز، با کسب درجه عالی موفق به پایان تحصیلات خود در این رشته در مقطع دکتری شد.
این دانش آموخته دانشگاه تبریز هدف از مطالعه خود را طراحی و اعتبارسنجی برنامه آموزشی فناوری برای دوره تعلیمات آموزش عمومی ذکر کرد و گفت: آموزش فن‌آوری یک عنوان آشنا در سطح بین‌المللی برای حوزه‌ای از یادگیری در دوره عمومی آموزش و پرورش است و با رشد سریع فناوری و تغییر ماهیت کار و زندگی، امروزه الگوی آموزش فناورانه جایگزین الگوی فنی و حرفه‌ای شده است و در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز " کار و فناوری " به عنوان یکی از زیرساخت‌های یادگیری تعریف شده است.
عزتی، روش مورد استفاده را از نوع طرح‌های آمیخته کمی و کیفی عنوان کرد و اظهار داشت: در بخش کمی از روش پیمایش و تحلیل محتوا و در بخش کیفی از روشهای سنتز پژوهی، پدیدارشناختی، و تحلیلی و استنتاجی استفاده گردیده است و در نهایت براساس داده‌ها الگوی مطلوب برنامه درسی آموزش فنآوری برای دوره آموزش عمومی طراحی گردیده و اعتبار آن مورد تایید متخصصان موضوع قرار گرفته است.
وی با اشاره به نتایج حاصله از این طرح افزود: بسترسازی آموزش های سواد فناوری و فراهم کردن مقدمات ورود دانش‌آموزان به آموزش فنی و حرفه‌ای و تلفیق آموزش های شهروندی و فنی و حرفه ای از نتایج حاصله این طرح است.
دانش آموخته دانشگاه تبریز، ابراز امیدواری کرد که الگوی مذکور خلأ موجود در نظام آموزش عمومی را پر نموده و مورد استفاده دست‌اندرکاران قرار گیرد.
همین گزارش حاکیست: داوری این رساله را دکتر موسی پیری دانشیار دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دکتر علی ایمان‌زاده استادیار دانشگاه ملایر و دکتر داوود طهماسب‌زاده استادیار دانشگاه تبریز بر عهده داشتند.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.