سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو سوم جنگنده‌های F/A 18 آمریکا قادر به پرواز نیستند

یک افسر ارشد نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد بیش از نیمی از جنگنده های F/A 18 این کشور به دلیل نیاز به تعمیر قادر به پرواز نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دو سوم جنگنده های F/A 18 نیروی دریایی آمریکا قادر به پرواز نیستند؛ زیرا قطعات یدکی کافی برای آنها وجود ندارد و یا در تعمیر آنها تأخیر ایجاد شده است.

"ویلیام موران"، یکی از افسران ارشد نیروی دریایی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود: "به دلایل زیادی کارخانه های کشتی‌سازی و هواپیماسازی ما در تعمیر به موقع ناوها و جنگنده ها با مشکلاتی مواجه شده اند. تعداد جنگنده های F/A 18 غیرعملیاتی دو برابر شده است."

اظهارات وی گزارشهای مربوط به اینکه 62 درصد از جنگنده های نیروی دریایی آمریکا قادر به پرواز نیستند و 53 درصد از کل ناوگان نیروی دریایی آمریکا زمین‌گیر شده اند را تأیید کرد.

این اخبار و آمار در خصوص جنگنده های نیروی دریایی آمریکا را نخستین بار وبسایت "دیفنس نیوز"  منتشر کرد. آدام اسمیت، یک نماینده دموکرات در این خصوص گفت: "از جمله علل نبود بودجه کافی برای تعمیر جنگنده های نیروی دریایی آمریکا، بودجه‌بندی کنگره و باراک اوباما در سال 2011 میلادی است."

جنگنده های چند منظوره "مک دانل داگلاس اف/ای 18 هورنت" در اواخر دهه 1970 بوسیله شرکت مک‌دانل داگلاس و نورتروب برای استفاده در نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا طراحی شد. این جنگنده ها برای مأموریت های شبانه روزی در هر نوع شرایط آب و هوایی طراحی شده‌اند و قابلیت سوخت گیری در هوا را دارند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
خوب وقتی جنگنده ای دارن که رادار نمیتونه بگیردشون معلومه که خرج اینا نمیکنن