سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حمایت از تجارت خارجی

۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حمایت از تجارت خارجی خراسان شمالی برای نخستین بار در بودجه در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، یحیی نیکدل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در نشست خبری از اختصاص ردیف مشخص برای سیاست‌های حمایتی در تجارت خارجی استان خبر داد و گفت: به دلیل محدودیت اعتبار تاکنون هیچ‌گونه سیاست حمایتی در این زمینه نداشتیم اما امسال ۵۰۰ میلیون تومان برای نخستین بار در بودجه به این منظور در نظر گرفته‌شده است.

وی اظهار کرد:امسال ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های معادن استان تخصیص داده شد که بخشی از آن تا پایان سال و بخشی برای سال‌های آینده اختصاص می‌یابد.

نیکدل استقرار نمایندگی سازمان ملی اکتشافات معدنی در خراسان شمالی را یکی دیگر از اقدامات در جهت شناسایی قابلیت‌های معدنی استان برشمرد و تصریح کرد: این سازمان مطالعات خود را در پهنه جنوبی استان آغاز کرده که با مساعد شدن هوا در بهار سال آینده نقشه‌های ژئوفیزیک هوایی آن تهیه می‌شود.

وی همچنین به علل کاهش صادرات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: افت صادرات ناشی از عدم کارکرد در این حوزه نیست بلکه سیاست‌هایی وجود دارد که با توجه به آن‌ها باید نسبت به کاهش صادرات اظهارنظر کرد.

وی همچنین از آغاز مطالعات اکتشافی دو پروژه بزرگ سنگ‌آهن و معدن مرمر بجنورد خبر داد و گفت: پروانه اکتشاف معدن سنگ‌آهن با سرمایه‌گذاری دو میلیارد تومانی و با ظرفیت دو میلیون تُن صادرشده است که از سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحد فرآوری سنگ‌آهن دعوت‌شده است.

نیکدل از تائید ۲۶۱ تقاضا برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بااعتبار موردنیاز ۲۱۲ میلیارد تومان خبر داد و افزود: این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد تاکنون ۹۲ واحد تولیدی توانسته‌اند تسهیلاتی به میزان ۵۱ میلیارد تومان دریافت کنند و مابقی واحدها هنوز تسهیلات خود را دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.