سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ارجاع 856 پرونده به مراجع قضایی و پلمب 49 مرکز متخلف

در پی 122 هزار بازدید صورت گرفته توسط گروه های نظارتی دامپزشکی از مراکز تهیه، تولید و عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی ، 49 مرکز متخلف پلمب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: طی 10 ماهه ابتدای امسال، 856 پرونده تخلف تشکیل و به دستگاه قضایی ارجاع شده است.
جعفر عطارباشی مقدم، میزان فرآورده های غیربهداشتی ضبط شده در این استان طی این مدت رانزدیک به 1388 تن اعلام و عمده ترین تخلف های صورت گرفته در حوزه دامپزشکی و امنیت غذایی را تهدید علیه بهداشت عمومی و کشتار غیر مجاز دام دانست .
او افزود : با توجه به مخاطره آمیز بودن چنین تخلفاتی برای سلامت مردم، دامپزشکی بر حسب وظیفه قانونی خود و برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامی متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از کلیه زائرین و مجاورین خواست در صورت مشاهده تخلف‌ها در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی مراتب را در مشهد با شماره تلفن های1512(مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی) 37250025-37250035(شبکه دامپزشکی مشهد ) و در شهرستان ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته تا برخوردهای قانونی و لازم با متخلفین صورت پذیرد.
او افزود: سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان  به شماره 300001512 نیز آماده دریافت پیام های مردمی در این زمینه می باشد.
مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود ممنوع است و برای مرتکبین آن از سوی مراجع قضایی مجازات در نظر گرفته خواهد شد.
انتهای پیام// ف ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.