سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت اردوغان از تغییر نظام سیاسی ترکیه

اردوغان، رئیس جمهور روسیه، در آخرین سخنرانی خود به حمایت از تغییر ساختار سیاسی این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در کنفرانسی در استانبول گفت: ما همواره برای اولویت دادن به منافع کشور و مردم تلاش می کنیم. ما از ملت واحد، پرچم واحد، کشور واحد و حکومت واحد در ترکیه حمایت می کنیم. ملت ترکیه با انتخاب رئیس جمهور با رای مستقیم مردم در انتخابات موافقت کرد و اکنون هم اطمینان دارم به اصلاح قانون اساسی رای خواهد داد. 

اردوغان افزود: ما برای تقویت نظام جمهوری در ترکیه تلاش می کنیم و تلاش ما به نفع یک فرد نیست. زمانی که ترکیه استقلال خود را به دست آورد، توسعه و پیشرفت فعلی آغاز شد. ایجاد نظام ریاست جمهوری مربوط به دموکراسی نیست، بلکه به موجودیت کشور و ایستادگی آن در برابر بحران ها و کودتاها ارتباط دارد. به ایجاد یک نظام قوی سیاسی نیاز داریم تا بتوانیم اهداف چشم انداز 2023 را محقق کنیم.

وی در ادامه گفت: نظام جمهوری قديم، زمينه کودتاها را فراهم می کرد و بايد نظام قويتری تشکيل دهيم.

اردوغان افزود: ترکیه قوی و مستقل، مرتبط به شخص من نیست، بلکه به نظام قوی سیاسی متکی است. به همین علت از ایجاد نظام جدید حمایت خواهیم کرد. جوانانی که بتوانند به پارلمان ترکیه راه پیدا کنند از خدمت اجباری سربازی معاف خواهند شد، زیرا در این صورت این جوانان در پارلمان به مردم خدمت خواهند کرد. 

رئیس جمهور ترکیه افزود: با نظام جدید، تاریخ دیرینه خود را احیا خواهیم کرد. نظام قبلی در ترکیه نظام کودتاها بود که احترامی برای ملت ترکیه قائل نبود. در نظام جدید، دستگاه قضایی به دور از هر نوع مداخله ای، کاملا مستقل خواهد بود. در نظام جدید اتخاذ تصمیمات و اجرای آنها برای خدمت به مردم، سریعتر صورت خواهد گرفت. در نظام جدید مردم خواهند توانست به رئیس جمهور در صورتی که در اجرای ماموریتش ناکام بماند، در انتخابات رای ندهند. در نظام جدید، رئیس جمهور در برابر دستگاه قضایی پاسخگو خواهد بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.