سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

آراء 95 درصدی قضات مبتنی بر نظر کارشناسان

95 درصد آراء قضات خراسان شمالی مبتنی بر نظریات کارشناسان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان با بیان این که دستگاه قضایی نقش مهمی در تامین عدالت و امنیت مردم دارد، گفت : نظرات کارشناسان رسمی نقش اساسی و مهمی در امر دادرسی ایفا می کند و قضات با تکیه بر نظرات کارشناسانه و دقیق رای نهایی را صادر می کنند.

قدرتی کار کارشناسی را مقدمه ای برای علم قاضی دانست و افزود : قضات رکن رکین دستگاه قضایی هستند که قوانین ساکت و بی جان را به سخن در می آورند.

وی از قانون به عنوان یکی از ابزارهای مهم قضات برای رسیدن به اهداف قانون یاد وخاطر نشان کرد : دانش عمیق ، باورهای صحیح و شایسته و داشتن قانون کارآمد و جامع از مقدمات صدور رای عادلانه برای قضات است.

وی همچنین خواستار به کارگیری کارشناسان در رشته‌های تخصصی شد و اظهار کرد : استفاده از کارشناسان متخصص در پرونده، باعث روند رسیدگی به پرونده و اطاله دادرسی روشن و واضح و بدون خلل می شود .

وی امانت داری و رازداری ، احساس مسئولیت و پرهیز از تأثیرپذیری از صاحبان قدرت را لازمه کارشناسی دانست و گفت : کارشناسان رسمی دادگستری باید علاوه بر خصوصیات علمی و تخصصی از زینت تقوی و بینش مذهبی برخوردار باشند تا وظایف خطیر خود را بهتر به سرانجام برسانند.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.