سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش داد:

اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بودجه سال 96

مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش داد که سهم اعتبارات وزارت فرهنگ از کل منابع بودجه عمومی و اختصاصی دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که اعتبارات پیش بینی شده برای مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیرمجموعه های آن در لایحه سال 1396 معادل 801،348، 11 میلیون ریال است و نسبت به قانون بودجه سال 1395 (443،397 ،10 ) رشد 13 درصدی نشان می دهد، افزود: در ردیف های متفرقه اعتباراتی معادل 000، 248 میلیون ریال (برابر با 24 میلیارد و 800 میلیون تومان) به نام وزارتخانه یا مرتبط با وظایف این وزارتخانه در نظر گرفته شده است که از کاهش 26/8 درصدی نسبت به اعتبار همین ردیف ها در قانون بودجه سال 1395 حکایت می کند.

براساس این گزارش سهم اعتبارات وزارت ارشاد از کل منابع بودجه عمومی و اختصاصی دولت در لایحه بودجه سال 1396 هیچ تغییری نسبت به اعتبارات این وزارتخانه از کل منابع در قانون بودجه سال 1395 نداشته و همچنان تنها 0/31 درصد از مجموع کل منابع بودجه عمومی و اختصاصی دولت را به خود اختصاص داده است.

در همین حال اعتبارات هزینه ای وزارت ارشاد نسبت به سال گذشته رشدی 17/5 درصدی و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای نیز کاهش 2/8 درصدی داشته است.

همچنین برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ درآمد عمومی معادل 6 میلیارد و 910 میلیون تومان پیش بینی شده که رشد 3/36 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

در میان برنامه های مختلف ذیل وزارت ارشاد در لایحه بودجه سال 1396 بیشترین سهم از اعتبارات وزارتخانه، به ترتیب مربوط به «برنامه تامین، توسعه ، مقاوم سازی ، تعمیر، تجهیز و نگهداری فضاها، ساختمان ها، اماکن و ماشین آلات» و «برنامه حمایت و گسترس سینمای ملی» بوده است که به ترتیب 17/1 درصد (202/3 میلیارد تومان) و 14/8 درصد (175/5 میلیارد تومان) از اعتبارات وزارتخانه را به خود اختصاص داده اند.

لازم به ذکر است که «برنامه حمایت از مالکیت فکری آثار هنری» ، «برنامه تنظیم و اجرای طرح های آماری» ، «برنامه حمایت و هدایت فعالیت های فرهنگی عبادی(حج و زیارت) » و «برنامه توسعه دولت الکترونیک (سازمان سینمایی ) » در لایحه بودجه سال 1396 به عنوان برنامه های جدید در ذیل اعتبارات این وزارتخانه قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.