سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

شناسایی ۱۰۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای اردبیل

مدیرعامل آبفای روستایی استان اردبیل گفت: نزدیک به هزار انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای استان اردبیل شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛محسن قنبری افزود: متأسفانه اغلب این انشعابات برای مصرف آب شرب در بخش کشاورزی اجرا می‌شود که مغایر با قوانین است.

وی گفت: الگوی مصرف آب برای هر خانوار ۲۰ مترمکعب است و این در حالی است که در کشور الگوی مصرف ۲۵ و در استان ۲۷.۵ مترمکعب محاسبه شده است.

مدیرعامل آبفای روستایی استان تصریح کرد: با وجود اینکه برای هر خانوار به میزان دو برابر مصرف آب تعریف می‌شود اما در عمل با کمبود مواجه هستیم که دلیل آن به مصارف نادرست و انشعابات غیرمجاز برمی‌گردد.

قنبری افزود: سال گذشته بیش از ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز و امسال بیش از ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز قطع شده و متأسفانه انشعاب غیرمجاز معضلی است که تداوم دارد.

وی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی هر استفاده غیرمجاز از آب در واقع نیاز تمامی مشترکان را متأثر می‌سازد و انتظار می‌رود مشترکان رعایت حال یکدیگر را مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل آبفای روستایی استان بخشی از برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه آبفای روستایی را کاهش تعداد مشتریان پرمصرف دانست و افزود: کاهش میزان مصرف در کشور به ۲۲.۵ مترمکعب در دستور کار است و این برنامه در استان نیز دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.