سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

موفقیت محققان دانشگاه حکیم سبزواری در تولید شیشه رسانای الکتریسیته

شیشه رسانای الکتریسیته با روکش FTO جهت استفاده در نانوافزاره های الکترونیکی در آزمایشگاه نانو مواد دانشگاه حکیم سبزواری طراحی و تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامعلی فرزی، دانشیار دانشکده فنی مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: گروه مهندسی مواد و پلیمر دانشکده فنی و مهندسی موفق به طراحی و ساخت شیشه رسانای الکتریسیته با روکش «FTO» شد.

وی با اشاره به اینکه نمونه طراحی شده در دانشگاه حکیم سبزواری دارای رسانایی بسیار خوبی نسبت به نمونه‌های خارجی موجود در بازار است، افزود: کاربرد شیشه رسانای الکتریسیته با روکش FTO در ساخت سلولهای خورشیدی، صفحات لمسی گوشی‌های تلفن همراه، صفحاتLCD و LEDاست.

دانشیار دانشکده فنی مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری خاطر نشان کرد: ساخت این شیشه رسانای الکتریسیته با روکش «FTO»کمک شایانی به ساخت سلولهای خورشیدی و نانوافزاره های الکترونیکی می کند.

فرزی گفت: بازار جهانی این نمونه شیشه معادل یک میلیارد و ششصد میلیون دلار است که سهم بازار ایران در تولید این شیشه صفر است.

وی افزود: ساخت شیشه رسانا اولین مرحله از ساخت سلول های خورشیدی است که از محورهای پژوهشی ما در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری می باشد و در این زمینه با دانشگاه لیون 1 فرانسه همکاری می کنیم.

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.