سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت دولت با ایجاد بازارچه مرزی شهابی

استاندار ایلام از موافقت هیات دولت با راه اندازی بازارچه شهابی در مرز این استان با عراق خبر داد و گفت: در حال رایزنی با طرف عراقی برای راه اندازی هر چه سریعتر این بازارچه مرزی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛محمدرضا مروارید استاندار ایلام گفت: راه اندازی این بازرچه نقش مهمی در رونق کسب و کار و مرادات تجاری میان ایلام و استان های همجوار در عراق دارد.

مروارید با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران نیز بزودی با تصویب مجلس شورای اسلامی نهایی می شود، عنوان کرد: تحقق این مطالبه مهم مردم، موجب رونق کسب و کار و فعالیت های اقتصادی و تجاری در این منطقه مرزی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا پایان سال عملیات اجرایی میدان نفتی چنگوله نیز آغاز می شود، پیش بینی کرد از میادین آذر و چنگوله در شهرستان مهران روزانه 130 هزار بشکه نفت استخراج شود.

وی گفت: در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی هم طرح های بزرگی در بخش جنلگکاری و تبدیل اراضی دیم به آبی در این شهرستان اجرا شده یا در دست انجام است و تاکنون 20 هزار هکتار از اراضی منطقه با اجرای طرح های آبیاری نوین از دیم به آبی تبدیل شده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیزاظهارکرد: مذاکره با شرکت های روسی و نروژی به منظور بهره برداری از میدان نفتی چنگوله در دست انجام است .

سلام امینی افزود: یکی از درخواست مردم مهران محاسبه برق مصرفی شان براساس تعرفه مناطق گرمسیری در طول سال است که امیدواریم با رایزنی با وزارت نیرو این مطالبه به حق مردم اجرایی شود.
 

انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.