سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

دستاوردهای 38 ساله انقلاب اسلامی در استان اردبیل

در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران پیشرفتهای زیادی در عرصه های مختلف در جای جای ایران پهناور حاصل شده که استان اردبیل نیز از این دستاوردها تا به امروز بی بهره نمانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران پیشرفتها و توسعه های زیادی در عرصه های مختلف هسته ای، نانو، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، درمانی و سلامت، علمی، کشاورزی، صنعت و تجارت و سیاسی در جای جای ایران پهناور اسلامی حاصل شده است که در این میان استان اردبیل نیز تا به امروز بخش اعظمی از این پیشرفتها را به خود دیده و هم اکنون از جایگاه و موقعیت والایی در حوزه های مختلف برخوردار بوده که همه این پیشرفتها تنها در سایه انقلاب سرافراز و دیرنده حاصل شده است.

انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در کشور، منطقه و جهان اسلام دانست که در واقع این انقلاب به گفته امام راحل انفجار نور بود که شاید نتوان با هیچ کلمه ای عظمت و بزرگی، ابهت و شکوه و در نتیجه حشمت و شوکت این انقلاب را که هم اکنون اصلی ترین علت هراس دشمنان و استکبار جهانی است توصیف کرد.

اما در این میان دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شاید فرصت مغتنمی باشد برای بازخوانی، مرور و لمس انقلاب اسلامی و دستاورد های آن در حوزه ‌های گوناگون که خوشبختانه هم اکنون در نقاط مختلف این کشور پهناور اسلامی دستاوردها و توسعه های حاصل از پیروزی فرهمند انقلاب کم نیست.

هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله بگیریم اهمیت پرداختن به موضوع دستاوردها و آرمانهای ناب انقلاب اسلامی و اهمیت تبیین دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه ها بیشتر و بیشتر می ‌شود.

استان اردبیل پیشرفتها و ترقیهای زیادی را در حوزه های مختلف کشاورزی، پزشکی، فرهنگی، صنعت و معدن، ورزشی، عمرانی و از همه مهمتر اقتصادی به خود دیده است که همه این دستاوردها در سایه ظهور انقلابی از جنس نور در ایران اسلامی بود که به برکت همین رویداد عظیم ملی هم اکنون استان اردبیل در جایگاهی والا ایستاده است.

یکی از بزرگترین خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان اردبیل با استان شدن اردبیل در سال 1372 پس از گذشت 15 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کلید خورد که از آن پس روند رشد و توسعه استان سرعت بیشتری یافت و اجرای هزاران طرح در زمینه های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری، راه های مواصلاتی، صادرات، مسکن شهری و روستایی، آب، برق و گازرسانی به مناطق محروم، چهره استان اردبیل را متحول ساخت.

دستاوردهای علمی استان

اگر بخواهیم حوزه علمی و دستاوردها و پیشرفتهای این حوزه را در سطح وسیعی مورد مطالعه قرار دهیم باید بگوییم که یکی از شاخص ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه سوادآموزی و نیز جذب دانشجو در دانشگاههای استان اردبیل بود که در همین راستا برخی آمار و اطلاعاتی در این زمینه را ارائه می دهیم؛

هم اکنون درصد جمعیت باسواد در استان اردبیل 91 درصد بوده که این مقدار در مقایسه وضعیت سوادآموزی در قبل و بعد از انقلاب افزایش 60 درصدی در استان اردبیل را نشان می دهد.

باتوجه به اینکه قبل از انقلاب تنها 31 درصد مردم استان باسواد بودند اما هم اکنون در گروه های سنی 10-49 سال بیش از 91 درصد جمعیت تحت آموزشهای سوادآموزی و تحصیلی قرار گرفته و باسواد هستند.

معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر میزان برخورداری از سواد در گروه سنی 6 سال و بالاتر کشور 84 و 8 درصد است و استان اردبیل 4 و 1 درصد پایین ‌تر از این میانگین کشوری است که این آماز نیز افزایش 50 درصدی بعد از انقلاب را نشان می دهد.

اکبری فر اظهار داشت: در گروه سنی 10 تا 49 سال که جامعه هدف سوادآموزی در سطح استان چه قبل و چه بعد از انقلاب بوده است میانگین کشوری 92 و 9 درصد بوده و در استان اردبیل نیز 91 درصد است و باتوجه به اینکه این آمار نیز از میانگین کشوری پایین است اما باز هم پیشرفت قابل توجهی را در حوزه سوادآموزی در استان را بعد از انقلاب اسلامی شاهد هستیم.

وی برخورداری از سواد زنان استان اردبیل در قبل از انقلاب را 14 و 6 درصد عنوان کرد و گفت: طی یک سرشماری دقیق در گروه سنی 6 سال و بالاتر این میزان هم اکنون به بیش از 75 و 6 درصد ارتقا یافته است.

معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در گروه سنی 10 تا 49 سال نیز فاصله سواد به 1.5 درصد کاهش یافته است، افزود: در جامعه هدف سوادآموزی فاصله سواد زنان و مردان از 31 و 5 درصد در قبل از انقلاب به 7 درصد بعد از وقوع انقلاب عظیم اسلامی تا به امروز رسیده است.

تحصیل بیش از 62 هزار و 970 دانشجو در دانشگاههای استان اردبیل را نیز می توان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علمی دانست که در این راستا ارتقای سطح مراکز علمی و تحصیلی و مراکز عالی دانشگاهی در استان اردبیل را نیز نمی توان نادیده گرفت.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه هم اکنون 4 میلیون و 348 هزار و 383 دانشجو در کل کشور جذب دانشگاه شده اند، گفت: از این تعداد سهم استان اردبیل 62 هزار و 979 دانشجوست که از این تعداد دانشجویی که جذب دانشگاههای استان اردبیل شده اند نیز 43 و 1 درصد دانشجوی زن و 59 و 9 درصد از کل دانشجویان استان اردبیل نیز در دانشگاههای دولتی تحصیل می کنند.

گودرز صادقی تعداد دانشجویان استان اردبیل به تفکیک دانشگاه در هر 100 هزار نفر جمعیت استان را 4 هزار و 901 دانشجو عنوان کرد و یادآور شد: این تعداد در قبل از انقلاب کمتر از 700 دانشجو بوده است که خوشبختانه امروز شاهد یک رشد و تعالی قابل توجه در عرصه تحصیلات عالی و دانشگاهی در سطح استان اردبیل هستیم.

باتوجه به اینکه می توان به منظور سنجش میزان برخورداری یک منطقه از مردم فهیم و توانمند میزان افراد باسواد آن منطقه را مورد مطالعه قرار داد در این راستا مقوله علم و تحصیل از اهمیت بسزایی در جهان برخوردار است که امروزه ما به برکت داشتن یک انقلاب عظیم ملی و معنوی تحول عظیمی را در حوزه علمی کشور شاهد هستیم.

رخداد انقلاب آبی در استان اردبیل بعد از انقلاب

یکی از حوزه هایی که بعد از انقلاب شاید به ندرت به اذهان عمومی خطور می کرد که بتواند به وضعیت کنونی خود برسد بحث سدسازی و تولید آب سالم در منطقه بود که خوشبختانه هم اکنون نه تنها در سطح جزئی بلکه شاهد اجرای صدها طرح سدسازی و آبرسانی در سطح استان اردبیل بعد از انقلاب هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: از طرحهای مهم سدسازی که هم اکنون در استان در دست اجرا بوده و اعتبارات خوبی از ردیف بودجه ملی به آنها اختصاص یافته است می توان به سد بفراجرد، سد عمارت، پایاب اراضی خداآفرین، سد تازه کند و سد احمدبیگلو در استان و شهرستان اردبیل اشاره داشت.

اصغر سلیمان زاده تصریح کرد: در سال های گذشته به خاطر محدویت منابع عملیات احداث سد بفراجرد که یکی از طرحهای شاخص عمرانی شهرستان خلخال است با رکود مواجه بود که در سال گذشه اعتبار این پروژه 10 برابر ارتقا یافت به طوری که در حال حاضر با پیشرفت بیش از 85 درصد عملیات احداث و تکمیل این سد به سرعت ادامه دارد.

وی از احداث تصفیه خانه شهر خلخال برای تامین آب شرب این شهرستان توسط بخش خصوصی و به روش BOT با اعتبار 420 میلیارد خبر داد و افزود: این تصفیه خانه در مدت 2 سال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و با بهره برداری از این پروژه مشکلات آب شرب خلخال نیز برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر سد گیوی که یکی از مهمترین سدهای استان نیز محسوب می شود با تخصیص بیش از 45 میلیارد تومان 6 میلیون مترمکعب آب گیری شده و بعد از اتمام تملک اراضی داخل مخرن به زودی افتتاح می شود.

سلیمان زاده بیان داشت: طی سال گذشته برای تکمیل سد گیوی بیش از 450 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته بود و کار ساخت بدنه سد تمام شده و برای تکمیل و بهره برداری این طرح 150 تا 170 میلیارد تومان اعتبار نیز لازم است.

وی اظهار کرد: سد عمارت تا امروز با تخصیص بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال هزینه شده که بخش اعظم و حدود 820 میلیارد ریال اعتبارات این پروژه از آغاز به کار دولت یازدهم اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل سد پایاب خداآفرین را بزرگترین و سنگین ترین پروژه سدی خاکی شمالغرب کشور معرفی کرد و گفت: سد پایاب خدا آفرین تا به امروز با تخصیص بیش از 2 هزار و 640 میلیارد ریال با حجم یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب آب در بالادست اراضی منطقه مغان با برنامه ‌ریزی ‌های به عمل آمده انجام شده و علاوه بر آن این شبکه 62 هزار هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

سلیمان زاده پیشرفت 50 درصدی سد خداآفرین را قابل قبول عنوان کرد و افزود: این سد با پیشرفت 50 درصدی و با فعالیت 24 ساعته پیمانکاران در دست اجراست که برای تکمیل و اتمام عملیات اجرایی آن تخصیص بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیز لازمه کار است که تبعا بعد از اتمام عملیات اجرایی آن شاهد رفع بیکاری و تحقق اشتغال پایدار در منطقه نیز خواهیم بود.

دستاوردهای حوزه راه و شهرسازی

شاید رشد چند درصدی راه های ارتباطی اصلی و فرعی در استان اردبیل را نیز بتوان در زمره دستاوردهای محرز انقلاب اسلامی قرار داد که در این راستا رشد مجموع راههای اصلی و فرعی استان اردبیل از 741 کیلومتر تا سال 57 به یک هزار و 855 کیلومتر از دوران انقلاب تا به امروز نیز نمود بارز این امر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هم اکنون در استان اردبیل یک هزار و 855 کیلومتر راه ارتباطی اصلی و فرعی ایجاد شده که مجموع تراکم این مقدار 10 و 33 درصد و این در حالی است که در دوره قبل از انقلاب این آمار فقط 4 و 13 درصد بوده است.

محبوب حیدری تصریح کرد: مشارکت در بحث احداث 4 هزار و 100 واحد مسکونی با زیربنای کل 450 هزار متر مربع در سطح استان اردبیل و احداث و واگذاری حدود 3 هزار واحد مسکونی استیجاری از شاخص ترین و اصلی ترین اقداماتی است که اداره کل راه و شهرسازی بعد از رویداد انقلاب عظیم اسلامی در سطح استان اردبیل انجام داده است.

وی افزود: احداث و مشارکت در ساخت 41 هزار و 353 واحد مسکونی مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در سطح استان اردبیل نیز از بارزترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه مسکن مهر در استان اردبیل بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اقدامات انجام گرفته در حوزه معماری و شهرسازی را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به الان نیز بسیار قابل قبول دانست و افزود: تهیه 27 طرح توسعه و عمران جامع شهری، تدوین 24 طرح تفصیلی شهری، انجام 5 طرح جامع توسعه و عمران ناحیه ای در مناطق مختلفی همچون مشگین شهر، اردبیل، خلخال و ناحیه مغان، تهیه طرح مجموع شهری اردبیل از اقدامات شاخص اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه معماری و شهرسازی است که از مجموعه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه راه و شهرسازی اردبیل می باشد.

وی تصریح کرد: حدود 700 پروژه تحت نظر مهندسان مجرب حوزه مدیریت فنی و اجرایی استان اردبیل نیز تا به امروز طراحی، نظارت و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: اجرا و احداث طرح درمانی در قالب مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان در نقاط مختلف استان اردبیل، اجرای استادیوم 20 هزار نفری علی دایی و چندین پروژه سالن ورزشی، اجرای ساختمانهای برخی ادارات کل استان، احداث خانه های سازمانی در سطح استان و احداث مصلی های برخی شهرستانهای اردبیل به منظور ارتقای سطح فرهنگی آحاد مردم از عمده اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی اردبیل است.

حیدری بیان داشت: در احداث و بهره برداری از طرح های خدماتی، رفاهی و تجاری استان اردبیل نیز بعد از انقلاب اسلامی ایران تعالی و رشد قابل توجهی را شاهد بودیم به طوری که هم اکنون 3 طرح شاخص استان در این حوزه از جمله مجتمع تجاری الماس شهر با زیربنای بیش از 9 هزار متر مربع با 135 واحد تجاری و 30 واحد خدماتی در مساحت کلی 780 متر مربع به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: مجتمع تجاری و مسکونی گلستان در مشگین شهر با دارا بودن 204 واحد آپارتمانی و 42 واحد ویلایی و در مجاورت آن برخورداری از یک مجموعه تجاری با 250 واحد و سایر امکانات تفریحی و خدماتی نیز از دیگر مگاپروژه های راه و شهرسازی استان در حوزه سازه های تجاری و خدماتی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در احداث و توسعه راههای روستایی استان اردبیل نیز بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تحول عظیمی رخ داد که در همین رابطه جمع راههای روستایی استان از 3 هزار و 900 کیلومتر در قبل از انقلاب به 4 هزار و 737 کیلومتر تا حال افزایش داشته است.

حیدری توسعه مجموعه راه های روستایی مرزی استان اردبیل را نیز قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: در استان اردبیل در دوران قبل از انقلاب اسلامی حدود 96 کیلومتر مجموعه راه روستایی مرزی داشتیم که خوشبختانه این آمار هم اکنون با رشد حداکثری خود به 421 کیلومتر ارتقا یافته است.

دستاوردهای عمرانی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: هم اکنون بیش از یک هزار و 697 روستای استان اردبیل از نعمت برق و فناوریهای نوین استفاده از این امتیاز در منطقه برخوردارند که در تلاش هستیم تا مابقی روستاهای استان اردبیل را که بسیار اندک هستند را در اسرع وقت به زیرساختهای نوین برق رسانی مجهز کنیم.

علیزاده تخصیص اعتبارات به پروژه های روستایی و شهری را بعد از انقلاب اسلامی نیز خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: در حال حاضر نزدیک به 20 میلیارد تومان به بحث پروژه های توزیع نیرو و برق رسانی دراستان اردبیل اختصاص یافته که این اعتبارات در بین پروژه های 7 حوزه به صورت توازن تقسیم شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون بیش از 3 هزار و 634 مشترکان ما در حوزه کشاورزی فعال است، افزود: در بخشهای کشاورزی و صنعت اعتبارات خوبی برای برق رسانی و بهره مندی کامل مشترکان از تولیدات نوین برق انجام شده به طوری که در حوزه صنعت نیز هم اکنون در سطح استان اردبیل بیش از 2 هزار و 815 مشترک در این حوزه فعال هستند.

علیزاده با اشاره به اینکه قبل از انقلاب بیشتر مشترکان خانگی برق رسانی نشده بودند، بیان کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا حال بحث مصرف خانگی ما در استان اردبیل بخش اعظمی از تخصیص تولیدات برق در سطح استان را به خود اختصاص داده است که در این راستا بیش از 418 هزار و 241 مشترک خانگی در استان وجود دارد که این آمار حدود 82 و 6 درصد کل جمعیت 100 درصدی استان را نیز شامل می شود.

وی اظهار کرد: 4 درصد کل تولیدات و توزیع برق شهری ما در بخش عمومی است که شامل 20 هزار و 262 مشترک می شود و سهم برق حوزه تجارت که یکی از حوزه های کلان ما در بحث تولیدات و ایجاد اشتغال است هم اکنون 58 هزار و 528 مشترک است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اقدامات شاخص صورت گرفته در حوزه پروژه های برق رسانی در سطح استان، گفت: برای 200 مگاوات طرح توسعه تولید پراکنده و انرژی های تجدیدپذیر در سطح استان پروانه صادر شده است و نیروگاه CHP انگوت گرمی به ظرفیت 6.5 مگاوات در اسرع وقت به بهره‌ برداری می‌ رسد.

شاید افزایش 52 درصدی روستاهای بهره مند از آب شرب استان اردبیل را نیز یکی از اقدامات و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در استان اردبیل دانست که خوشبختانه هم اکنون بیش از 78 درصد روستاهای استان از آب شرب سالم برخوردارند.

اهمیت حیاتی موضوع تامین آب آشامیدنی سالم به عنوان یک شاخص مهم برخورداری و در عین حال مهمترین مولفه در راستای تحقق اهداف سلامت اجتماعی مقوله ای است که تا حال به کرات در استان اردبیل مورد بحث و کندوکاو قرار گرفته و شاید به نوعی بتوان برخی دستاوردهایی را در این زمینه در منطقه شاهد بود که بعد از انقلاب اسلامی رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری اردبیل گفت: هم اکنون 328 هزار و 212 مشترک شهری در استان اردبیل از خدمات آب و فاضلاب برخودار بوده که همه این دستاوردها در حوزه آبرسانی در سایه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوده و از دستاوردهای نوین این انقلاب کبیر اسلامی در منطقه است که خوشبختانه هم اکنون 100 درصد مشترکین شهری به طور کامل آبرسانی شده اند.

علی خاک‌ نژاد با اشاره به اینکه این آمار 26 شهر استان اردبیل را پوشش می دهد، افزود: هم اکنون در حدود 26 شهر استان اردبیل عملیات آبرسانی به طور تکمیل انجام شده و پروژه هایی در همین راستا نیز در مناطق شهری نزدیک به مرزها نیز در حال پیگیری و انجام هستند.

وی بیان کرد: تاکنون در مناطق شهری اردبیل ما 476 کیلومتر طول خطوط انتقالی آب داشتیم که همین مسافت بیشتر شهرهای استان اردبیل را پوشش داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری اردبیل اظهار کرد: 2 هزار و 370 کیلومتر نیز طول شبکه توزیع آب شهری در استان اردبیل است که در نظر داریم تا با اجرای کامل این طرح در راستای خدمات دهی بهتر به مردم در راستای کیفیت آب شرب استان نیز اقداماتی سازنده انجام دهیم.

خاک نژاد افزود: تاکنون عملکرد شرکت آب و فاضلاب شهری در راستای خدمات دهی و کیفی سازی خدمات رسانی خود به مردم در حوزه آبرسانی بسیار خوب بوده و قابل تقدیر است که نیاز است در راستای خدمات دهی بهتر و کیفی به مردم دستگاههای مربوطه نیز تعاملات همه جانبه ای با شرکت آب و فاضلاب استان داشته باشند.

وی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مباحث ترمیم خط انتقالی آب، پوشش لوله های جاگذاری شده در مسیر آبرسانی، زیرسازی مجدد در مسیر خط انتقال، انجام عملیات اصلاح و بازسازی و سایر خدمات در حوزه آبرسانی در استان اردبیل رشد چشمگیری داشت که هم اکنون خوشبختانه در این حوزه مشکل خاصی وجود ندارد.

اما در این میان نباید چشم پوشی کرد از دستاوردهای انقلاب اسلامی حوزه گاز و گازرسانی در استان اردبیل که هم اکنون 100 درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده و در مناطق روستایی نیز اقداماتی اساسی در این حوزه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه در دهه فجر امسال بیش از 110 طرح گازرسانی با بهره مندی 6 هزار خانوار در استان از نعمت گاز انجام شد، گفت: باتوجه به اینکه عملیات گازرسانی از سال 1368 در استان اردبیل به طور جدی دنبال شده و اوج گرفته است باید توجه داشت که این اقدامات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و این رویداد عظیم ملی در مناطق مختلف کشور و به تبع در استان اردبیل رقم خورده است.

فیروز خدایی بیان کرد: هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی ایران تمام 26 شهر و 870 روستای اطراف استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده اند که در این میان در تلاش هستیم تا عملیات گازرسانی به مابقی روستاهای منطقه را نیز تا پایان سال 96 انجام دهیم.

وی اظهار کرد: تا پایان سال 96 با بهره برداری از طرحهای گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار استان اردبیل حدود 97 درصد خانوار استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

باتوجه به اینکه هم اکنون 100 درصد جمعیت شهری و 82 درصد جمعیت روستایی استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردارند باید توجه داشت که همه این دستاوردهای نوین فقط و فقط در سایه وقوع انقلابی از جنس نور در کشور حاصل شده و تمامی پیشرفتها در جای جای ایران پهناور اسلامی بعد از پیروزی شکوهمند و باشوکت انقلاب اسلامی به دست آمده است.

شاید نتوان در دوره کوتاه چند روزه دهه فجر به صورت سالانه دستاوردهای حاصل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به طور تکمیلی بیان و اطلاع رسانی کرد اما خوشبختانه این امر هم اکنون بر هیچ کس پوشیده نیست که دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف به ویژه عمران و آبادانی، اقتصاد و اشتغال رشد قابل توجهی داشته و همچنان در حال توسعه و تعالی است و هیچگاه نیز متوقف نخواهد شد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.