سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

بهره برداری دومین آزمایشگاه پلاسمای هسته ای خاورمیانه

دومین آزمایشگاه دانش آموزی پلاسمای هسته ای خاورمیانه به مناسبت مبارک فجر امروز با حضور نماینده ویژه سازمان انرژی هسته ای کشور در شهرستان نکا بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شروین گودرزی نماینده ویژه سازمان انرژی هسته ای در آئین افتتاح این آزمایشگاه در پژوهشسرای ابوریحان بیرونی نکا با تاکید بر گسترش فعالیت آزمایشگاه پلاسمای هسته ای نکا به گداخت هسته‌ای، گفت: از آنجا که کشور ما در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 از آموزش‌ جا مانده، اکنون باید تلاش بیشتری برای این امر انجام شود.

ربیع فلاح استاندار مازندران نیز با بیان اینکه افتتاح این مرکز گام بزرگی برای توسعه علم در مازندران است، گفت: باید برای ساخت و تجهیز این مراکز تلاش موثر و بیشتری انجام شود.

وی افزود: دانش آموزان با راه اندازی این مرکز و تجهیز آزمایشگاه، سربازان خط مقدم علوم مختلف شده اند و برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی باید بیش از پیش تلاش کنند.

برای ساخت و تجهیز دومین آزمایشگاه پلاسمای هسته ای خاورمیانه در نکا حدود 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

شهرستان نکا با جمعیت 120 هزار نفری در شرق مازندران واقع است. در دهه فجر امسال 54 طرح عمرانی، خدماتی و اشتغال زایی در این شهرستان با اعتبار حدود 258 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.