سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد چشمگير متخصصان پزشكى، دستاورد مثال‌زدنی انقلاب اسلامى

معاون تحقيقات و فناورى وزارت بهداشت گفت: پس از انقلاب شاهد رشد مثال‌زدنی از نظر تربيت متخصصان پزشكى، خدمات درمانى و بهداشتى و مقالات جهانى بوده‌ایم.

رضا ملک زاده معاون تحقيقات و فناورى وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزايش تعداد متخصصان رشته هاى مختلف پزشكى در طول سال هاى پس از انقلاب در ايران گفت: در كشور پس از انقلاب اسلامى تربيت نيروى انسانى متخصص در حوزه پزشكى رشد چشمگيرى داشته است.

وى عنوان كرد: من به ياد دارم در سال هاى آغاز انقلاب اسلامى به استان خوزستان سفر مى كردم، در اين استان تعداد متخصص در رشته هاى مختلف پزشكى بسيار كم بود و به عنوان مثال متخصص ارولوژى در خوزستان كمتر از شش نفر بود اما اكنون تعداد متخصصان ارولوژى در اين استان به 70 نفر رسيده است.

ملك زاده افزود: در استان ديگرى مانند ايلام در آغاز انقلاب فقط يك جراح از هند بود اما در اين استان اكنون بيشتر از 70 نفر متخصص به مردم خدمت مى كنند.

معاون تحقيقات و فناورى وزارت بهداشت با بيان اينكه انقلاب اسلامى دستاوردهاى زيادى در حوزه هاى مختلف پزشكى براى كشور و مردم به ارمغان آورده، تصريح كرد: در اين سال ها بعد از انقلاب از نظر تربيت نيروى اسلامى، خدمات درمانى و بهداشتى به طور چشمگيرى پيشرفت داشته و ابعاد رشد ما مثال زدنى است.

وى با اشاره مقايسه رشد كشور در حوزه علمى و تحقيقات پزشكى بعد از انقلاب اسلامى گفت: در سال هاى قبل از پيروزى انقلاب تعداد مقالات در سطح جهانى كمتر از 2 هزار بود اما اكنون به 50 هزار مقاله منتشر شده در پايگاه هاى استنادى بين المللى رسيده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.