سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

معاون وزیر علوم : در هیچ رشته علمی وابسته نیستیم

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری گفت: به برکت انقلاب اسلامی، در هیچ رشته علمی به دیگر کشورها وابسته نیستیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدحسین امید امروز در مراسم گرامیداشت دهه فجر در دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی افزود : هم اکنون در داخل کشور در تمامی رشته های تحصیلی، پذیرش و تربیت دانشجو صورت می گیرد، در حالی که پیش از انقلاب از داشتن برخی علوم محروم و به کشورهای غربی وابسته بودیم.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب در رده بندی های علمی دنیا نامی از ایران نبود گفت: اکنون ایران در تمامی رشته ها حائز جایگاه علمی بالایی است که اگر فشارهای تحریمی علیه ایران نیز وجود نداشت، ممکن بود جایگاه پنجم را هم داشتیم.
وی افزود: اگر امروز برخی کشورها ادعای دوستی با ایران را دارند و خواستار تبادل علمی با ایران هستند، می دانند که ایران بدون حمایت آنها نیز در دوران انقلاب، جنگ و سازندگی سرپا ایستاده است.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و تحقیقات با بیان اینکه یکی از نعمتها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، پیشرفت در حوزه علم و فناوری است گفت: در زمان انقلاب برای هر 15 متقاضی فقط یک ظرفیت تحصیل در دانشگاه وجود داشت و حتی بخش اعظمی از متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به خارج اعزام می شدند.
امید همچنین در همایش بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه  بناب با اشاره به اینکه در حال حاضرچهار میلیون و پانصد هزار نفر در دانشگاههای کشور تحصیل می کنند گفت: دانشگاه‌های کشور از لحاظ کمی به توسعه کافی دست یافته اند و حتی در برخی مناطق مازاد بر نیازدانشگاهها، ساختمان آموزشی احداث شده است.
امید افزود: اینک دوره کمی سازی در دانشگاه‌ها خاتمه یافته و افزایش بیشتر کیفیت تحصیلی در دستور کار وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است .
معاون وزیر علوم با اشاره به همت خیرین در توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها به تشکیل بنیاد کشوری حامیان علم و فناوری اشاره کرد و افزود: در سراسر کشور ۶۳ بنیاد تحت عنوان حامیان علمی تشکیل شده است که کمک بسزایی در پیشرفت دانشگاه ها دارند.
امید اضافه کرد: بنیادهای حامی علم و فناوری با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین و تشویق و ترغیب نیکوکاران در تقویت و گسترش زیرساخت‌های دانشگاه تشکیل شده است.
انتهای پیام/خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.