سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

ارائه خدمات به جانبازان و ایثارگران یک وظیفه دینی و انقلابی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور دریزدگفت: امسال بودجه بنیاد شهید تنها 10 درصد افزایش داشته و این نهاد با محدودیت‌های اقتصادی مواجه است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در دیدار با جانبازان قطع نخاعی یزد با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال بودجه بنیاد شهید تنها 10 درصد افزایش داشته و این نهاد با محدودیت‌های اقتصادی مواجه است.

  شهیدی  افزود: ارائه خدمات به جانبازان و ایثارگران یک وظیفه دینی و انقلابی است هرچند هم اکنون بخاطر همان محدودیت های اقتصادی بدون شک در شان این عزیزان نیست و امیدواریم بتوان بهتر خدمت کرد.

نماینده ولی فقیه ، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران کشور با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار و 231 جانباز نخاعی در کشور زیر پوشش این نهاد مقدس هستند از آنها بعنوان شهیدان زنده یاد کرد.

شهیدی خاطر نشان کرد: فداکاری ایثارگران و جانبازان غیر قابل جبران است چون آنها برای نظام و انقلاب مقدس اسلامی سختی های زیادی را متحمل شده اند و رسیدگی به آن یک وظیفه است.

وی گفت: برای تامین آسایش ایثارگران و جانبازان باید قانون فعلی رسیدگی به وضعیت آنها که مربوط به 35 سال گذشته است بازنگری و دوباره تدوین شود و در این راستا برای تحقق آن برخی هماهنگی ها انجام گرفته است.

معاون رئیس جمهوری گفت: با پیگیری های انجام گرفته سه هزار و 800 میلیارد تومان معوقه های جانبازان و ایثاگران از سال 76 پرداخت شده و برای رسیدگی به آنها فعالیت جدی در دستور کار و رسیدگی است.

شهیدی همچنین از پرداخت معوقه های جانبازان سال های 92 و 93 در اوایل سال آینده خبر داد.
استان یزد دارای 10 هزار جانباز است، تعداد جانبازان بالای 70 درصد نخاعی استان 20 نفر است و 62 جانباز قطع یک عضو، دو عضو و سه عضو دارد که زیر پوشش این نهاد هستند.

تعداد آزادگان استان یزد 762 نفر است و در دوران دفاع مقدس حدود 40 هزار ایثارگر از این استان در جبهه های جنگ تحمیلی حضور داشتند. 

 افزون بر سه میلیون و 350 هزار نفردر کشور زیر پوشش بنیاد شهید هستند.

حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی، امروز وارد یزد شد و در سفر سه روزه خود به این استان ضمن حضور در شورای اداری و دیدار با جامعه ایثارگران در افتتاح چند طرح در شهرستان های بافق و مهریز شرکت می کند.


انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.