سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شدت حملات نیروهای ترکیه به شهر الباب

ارتش ترکیه اعلام کرد کنترل مناطق استراتژیک در نزدیکی شهر الباب را به دست گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، ارتش ترکیه اعلام کرد نیروهای معارض مسلح سوری تحت حمایت ترکیه، کنترل مناطق استراتژیک را در اطراف شهر الباب که تحت تصرف گروه تروریستی داعش قرار دارد، به دست گرفته است.

در این اعلامیه آمده است در این درگیری‌ها 58 عنصر گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیدند. همچنین 2 سرباز ترکیه‌ای کشته و 15 نفر دیگر مجروح شدند.

مولود چاووش‌اوغلو – وزیر خارجه ترکیه – گفت این عملیات پیشرفت مناسبی داشته است و هدف بعدی، شهر رقه – پایتخت خودخوانده تروریست‌های داعشی – خواهد بود.

نبرد برای آزادسازی الباب احتمال درگیری میان ارتش ترکیه و ارتش سوریه را افزایش داده است. ارتش سوریه هم اکنون در چند کیلومتری جنوب الباب قرار دارد.

ارتش ترکیه، عملیات نظامی "سپر فرات" را با هماهنگی نیروی هوایی ائتلاف بین المللی در 24 اوت 2016 در شمال سوریه و به بهانه بیرون راندن تروریست های داعش آغاز کرد.

در چند هفته گذشته، نیروهای دولتی سوریه و شبه‌نظامیان وابسته به دولت این کشور پیشرفت‌های سریعی را به سوی شهر الباب داشته اند. در چند روز گذشته، نیروهای دولتی سوریه با قطع آخرین راه دسترسی به الباب، این شهر را به طور کامل تحت محاصره درآوردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.