به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این شرکت سازنده تلویزیونهای هوشمند بدون جلب رضایت کاربران به مدت دو سال عادات کاربری این افراد را در زمان استفاده و مشاهده تلویزیون های ساخت خود زیر نظر داشته است.
این تخلف در مورد خریداران بیش از 11 میلیون تلویزیون ساخت این شرکت اتفاق افتاده است. قابلیت ردگیری عادات کاربران به طور خودکار و در زمان روشن کردن این تلویزیون فعال می شده و این در حالی است که اکثر شرکت های سازنده تصمیم گیری در این زمینه را به خود خریداران واگذار می کردند.
البته در مدل های جدیدتر تلویزیون های هوشمند ویزیو، قابلیت ردگیری خودکار کاربران به طور پیش فرض خاموش و قطع است. ظاهرا این موضوع از ماه ها پیش مورد اعتراض کاربران قرار داشته و حتی در سال 2016 شکایتی با همین موضوع تقدیم دادگاه شده است. اما تصمیم گیری قطعی در مورد آن تا به حال به تعویق افتاده بود.
کارشناسان می گویند این موضوع محدود به تلویزیون های ویزیو نیست و به احتمال زیاد دیگر شرکت های سازنده تلویزیون های هوشمند هم از روش های دیگری برای جاسوسی از بینندگان استفاده می کنند که ممکن است هنوز اطلاع دقیقی در این زمینه وجود نداشته باشد.
منبع:فارس
انتهای پیام/