سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه نشست هیئت دولت؛

رحمانی‌فضلی: ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراها اوایل اسفند انجام می‌شود

وزیر کشور گفت: ثبت نام از کاندیدای انتخابات شوراها اوایل اسفند و به احتمال زیاد 6 تا 12 این ماه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات سال آینده گفت: ما براساس آنچه که قانون ابلاغ می‌کند وظیفه خود را انجام خواهیم داد تا بتوانیم در آینده انتخاباتی سالم و پرشکوه را برگزار کنیم.

وی همچنین با اشاره به آخرین اقدامات وزارت کشور برای تغییر زمان ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: با توجه به اینکه زمان ثبت‌نام کاندیداهای شوراها با تعطیلات عید نوروز روبرو می‌شد، لذا تصمیم بر این شد که ثبت نام از کاندیداهای شوراهای شهر و روستا اوایل اسفند (6 اسفند الی 12 اسفند) آغاز شود.

وزیر کشور درباره تبلیغات زود هنگام انتخاباتی گفت: تا به امروز آن تبلیغاتی که به معنای واقعی درباره تبلیغات انتخاباتی باشد، نداشتیم اما این موضوع همچنان از سوی وزارت کشور رصد می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه زمان ثبت‌نام کاندیداهای شورای اسلامی تغییر کرده است، زمان تبلیغات این کاندیداها نیز تغییر نخواهد کرد.

وزیر کشور درباره آخرین تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی اظهار داشت: امروز دیگر نمی‌توان زمان سفارش تولید دستگاه‌های الکترونیکی را داد، چرا که زمان از دست رفته است.

رحمانی فضلی گفت: آمادگی برگزاری انتخابات در 30 یا 40 هزار شعبه اخذ رأی در انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی را داریم، در این‌ باره هم صحبت‌هایی با مجلس شده است.

رحمانی فضلی افزود: ما در این راستا به شورای نگهبان پیشنهادمان این بود که حوزه‌های انتخابیه‌ای که جمعیت کمتری دارند برای انتخابات الکترونیکی انتخاب شوند تا بتوانیم تست عمومی را در این دستگاه‌ها داشته باشیم.

وی گفت: تا امروز شورای نگهبان نظرش را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری اعلام نکرده است، اما در صورتی که اعلام کند ما توانایی برگزاری انتخابات الکترونیکی را داریم.

انتهای پیام/
 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.