سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مدارس استان بوشهر:

اجرای برنامه آگاه‌سازی غربالگری اختلالات ژنتیکی

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیکی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر، با بیان اینکه اجرای برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیکی در 15 مدرسه متوسطه دوم شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و گناوه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: گروه مخاطب این طرح، دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه، اولیای دانش‌آموزان، مدیران، معلمان و مربیان بهداشت هستند.

ناصر کرمی با تاکید بر اینکه آموزش‌وپرورش بهترین مکان برای پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیکی است، افزود: بحث آموزش و توانمندسازی در طرح‌های مشترک این اداره‌کل با سایر دستگاه‌ها در اولویت قرار دارد.

کرمی گفت: این طرح با هدف کاستن از شیوع و بروز معلولیت‌های ژنتیکی انجام می‌شود و در صورتی که به موفقیت برسد، در سایر شهرستان‌ها با همکاری اداره‌کل بهزیستی گسترش خواهد یافت.

وی از رئوس همکاری‌های مشترک در اجرای تفاهم‌نامه طرح غربالگری و مشاوره ژنتیک را برنامه‌ریزی برای آموزش و توجیه مجریان طرح، ارزیابی و نظارات بر اجرای برنامه‌ها، لحاظ کردن نکته نظرات تخصصی و مشاوره‌ای و برنامه‌ریزی برای استفاده از نیروها و امکانات برشمرد.

انتهای پیام/ ث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.