سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای ابقای فرمان مهاجرتی ترامپ

وزارت دادگستری آمریکا در سندی 15 صفحه‌ای از فرمان ضد مهاجرتی ترامپ دفاع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، وزارت دادگستری آمریکا با دفاع از فرمان ضد مهاجرتی ترامپ علیه اتباع 7 کشور مسلمان، آن را قانونی خواند و از دادگاه های تجدیدنظر خواست به دلیل آنچه که "دفاع از امنیت ملی" خوانده شده، این فرمان را ابقا کنند.

وزارت دادگستری در سندی 15 صفحه ای که در اختیار دادگاه قرار گرفت، اعلام کرد دستور ترامپ، امری قانونی بوده و جلوگیری از ورود مسلمانان محسوب نمی شود.

استدلالات وزارت دادگستری آمریکا در اختیار دادگاه سان فرانسیسکو قرار گرفته و قرار است این دادگاه امروز، سه شنبه درباره ابقا و یا رد فرمان ترامپ تصمیم گیری کند.

در سندی که وزارت دادگستری در اختیار دادگاه قرار داده، به دلایلی از جمله اینکه رئیس جمهور عالی ترین شخصی است که در خصوص امنیت ملی تصمیم گیری می کند و اینکه درست نیست گفته شود ممنوعیت فقط شامل مسلمانان است استدلال شده است.

پیشتر، قاضی دادگاه فدرال واشنگتن با تعلیق موقت فرمان اجرایی ترامپ، آن را مخالف قانون اساسی و در راستای وارد آوردن خسارت به منافع ایالات متحده آمریکا توصیف کرده بود.

پس از رأی دادگاه فدرال، بسیاری از شهروندان هفت کشوری که ورود اتباعشان به خاک آمریکا ممنوع شده بود، از جمله ایران توانستند به آمریکا بروند.


انتهای پیام/
   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.