سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

افزایش تولید از مزایای کشت نشائی

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید ظرف پنج تا هشت سال آینده همه محصولات زراعی را به سمت کشت نشائی ببریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه عباس کشاورز در حاشیه بازدید از یکی از گلخانه‌ های استان کرمانشاه، با بیان اینکه سمت و سو دادن کشت محصولاتی مثل گندم، جو، سیب زمینی و دیگر محصولات زراعی به سمت کشت‌های نشائی را در برنامه داریم.در کشت نشائی به میزان 30 تا 40 درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.


وی افزایش عملکرد را یکی دیگر از مزایای توسعه کشت نشائی برشمرد و خاطرنشان کرد: کشت نشائی با افزایش حداقل 25 تا 30 درصدی میزان تولیدات زراعی همراه است.

کشاورز با اشاره به تفاوت های کشت زراعی و کشت نشائی، گفت: در کشت زراعی بذر در زمین کاشته می‌شود که این بذر ممکن است به دلایل مختلف رشد نکند و جوانه نزد، اما در کشت نشائی این مشکل وجود ندارد و بذوری که جوانه نزنند حذف می شوند.

کشاورز در ادامه پیچیدگی کشت نشائی را در دو زمینه زمان مناسب کشت و ماشین آلات مورد نیاز کاشت عنوان کرد و افزود: در مورد زمان مناسب برای کشت با اقداماتی که در طول سه سال گذشته انجام گرفته توانسته ایم به مدیریت خوبی برسیم. در مورد تامین ماشین‌آلات نیز در حال رایزنی و مذاکره با سازندگان داخلی و خارجی برای تولید ماشین آلات مورد نیاز هستیم.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.