سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک توجیه و هزار ایراد برای آقای دبیرکل

دبیر کل فدارسیون فوتبال با وجود بی اطلاعی از نامه محرومیت تراکتورسازی بازهم چوب عملکرد پرانتقاد خود را می خورد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از مشخص شدن محرومیت تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز از نقل و انتقالات و بسته شدن 2 پنجره آتی نقل و انتقالاتی بر روی این باشگاه، بار دیگر داستان مثل معروف " کی بود کی بود من نبودم" در فوتبال کشورمان به جریان افتاد.

در این میان با توجه به مکاتبات مستقیم باشگاه تراکتورسازی با فیفا و اطلاع مسئولان باشگاه از محرومیت مذکور، درصد مقصر بودن تراکتورسازان در ثبت قرارداد بازیکنانی چون امید عالیشاه، احمد نوراللهی و هاشم بیگ زاده تا حد بسیار زیادی بالا می رود اما نکته این جا است که این قراردادها با مجوز رسمی علی رضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال به ثبت رسیده است. 

با این وجود اسدی با ادعای بی اطلاعی از محرومیت تراکتورسازی و اعلام این که براساس حکم کمیته انضباطی، مجوز بازی عالیشاه و نوراللهی را برای سازمان لیگ صادر کرده خود را از عواقب بعدی این اشتباه بزرگ تبرئه می کند.

البته نکته انحرافی که در ماجرای ارسال نامه دبیر کل فدراسیون فوتبال به سازمان لیگ وجود دارد و براساس همین نکته می توان به اسدی حق داد که از محرومیت نقل و انتقالاتی تراکتورسازی از سوی فیفا بی اطلاع باشد، این جا است که نامه مذکور ارتباط خاصی به پرونده جنجالی تراکتورسازی در فیفا ندارد.

اگر به حدود 2 ماه قبل بازگردیم و به ممانعت سازمان لیگ از ثبت قرارداد بازیکنان تیم های بدهکارنگاهی اندازیم، متوجه می شویم که تراکتورسازی هم براساس حکم کمیته انضباطی جزء تیم های بدهکار لیگ برتر بوده است و طبیعتا برای خروج از این فهرست به مجوز کمیته انضباطی و تائید دبیر کل  فدراسیون فوتبال نیاز داشته  است. از آن جایی هم که در فوتبال ایران هیچگاه محرومیت های انضباطی ضمانت اجرایی درستی نداشته، اسدی به راحتی مجوز ثبت قرارداد عالیشاه و نوراللهی را صادر و در نامه به سازمان لیگ تاکید کرده برای ثبت قرارداد سایر بازیکنان جدید این تیم، باید مجوز لازم از سوی کمیته انضباطی صادر شود.

البته با وجود این امر باز هم نمی توان از ایرادهای اساسی دبیر کل فدراسیون فوتبال در مباحثی چون ارتباط با سرمربی تیم ملی، تاثیرگذاری محدود در تشکیلات سازمان لیگ، لابی های ضعیف با مقامات فیفا و AFC و نظارت فوق العاده ضعیف بر دپارتمان ها و کمیته های فدراسیون فوتبال که سبب شده با وجود ارسال رونوشت نامه محرومیت تراکتورسازی به این فدراسیون، اسدی از چنین نامه ای بی اطلاع باشد، بی تفاوت گذشت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.