سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

بازدید امام جمعه اردبیل از طرح بازآفرینی عمارت شهرداری اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در جریان این بازدید طی سخنانی ضمن تجلیل از اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری در ارتباط با بازآفرینی عمارت شهرداری اردبیل، معماری زیبای این ساختمان قدیمی را ستودنی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی با اذعان به اینکه هرچند طراحی و ساخت عمارت شهرداری در زمان تاسیس، کار بیگانه ها بود اما طرح زیبایی به جا گذاشتند، افزود: شهردار و شورای شهر در راستای احیا و بازآفرینی این عمارت ارزشمند همت بزرگی داشته‌اند.

وی با تجلیل از انتخاب کاربری "موزه شهر" برای عمارت شهرداری، اضافه کرد: از همه شهروندان و همچنین ارگان‌ها می خواهم با استقبال از این موزه شهر، هرآنچه از وسایل و اسناد تاریخی و فرهنگی ارزشمند مرتبط با اردبیل که در اختیار دارند را به صورت امانت برای تکمیل و تجهیز این موزه بسپارند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه اردبیل باید از نظر موزه، رتبه بالاتری نسبت به شرایط فعلی داشته باشد، تصریح کرد: تجهیز و بهره‌برداری از موزه شهر می تواند اقدام مناسبی در راستای رسیدن به این هدف باشد.

آیت‌الله عاملی خاطرنشان کرد: دقت لازم برای حفظ هویت این عمارت صورت گرفته که از این بابت به شهردار اردبیل دست مریزاد عرض می کنیم و از تلاش مجموعه مهندسین فعال در این طرح سپاسگزاریم و همچنین آرزو داریم همه ما از آثار باستانی شهر به بهترین نحو ممکن حراست و حفاظت نماییم.

در جریان بازدید امام جمعه اردبیل از طرح احیا و بازآفرینی عمارت شهرداری، شهردار اردبیل ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در طول یک سال گذشته در جهت بازآفرینی این عمارت، به تشریح آخرین وضعیت این طرح مهم عمرانی - فرهنگی پرداخت.

حمید لطف‌اللهیان تلاش در جهت حفظ هویت تاریخی و بناها و آثار ارزشمند فرهنگی و تاریخی شهر را از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری بیان کرد و گفت: احیا عمارت شهرداری در راستای همین برنامه‌ها صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: کار بازآفرینی عمارت شهرداری اردبیل از سال گذشته آغاز شده که هم اکنون عمده کارهای آن به اتمام رسیده است.

لطف‌اللهیان با اذعان به اینکه تلاش می کنیم تا ضمن جلب مشارکت شهروندان، نسبت به تجهیز موزه شهر اقدام کنیم، از تجهیز و بهره‌برداری از طرح بازآفرینی عمارت شهرداری و تبدیل آن به "موزه شهر" تا اوایل سال آینده خبر داد.

شهردار اردبیل همچنین افزود: تاکنون بالغ بر ۲ میلیارد تومان صرفا برای کارهای عمرانی و ابنیه طرح بازآفرینی عمارت شهرداری اردبیل هزینه کرده‌ایم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.