سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدادادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیگیری تفحص از وزارت کار به بعد از بررسی بودجه 96 موکول شد

رییس کمیسیون اجتماعی گفت: تحقیق و تفحص از وزارت کار و سازمان های تابعه این وزارتخانه کلید خورده اما ادامه پیگیری‎ها به پس از بررسی بودجه 96 موکول شده است.

سلمان خدادادی رییس کمیسیون اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به محورهای تحقیق و تفحص کمیسیون اجتماعی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: عزل و نصب های مدیران شستا، استفاده از مدیران ضعیف در پست‌های مدیریتی شستا، علت ضرردهی شرکت های تحت پوشش تامین اجتماعی ورشکسته و زیان ده و چگونگی هزینه‌کرد درآمد شرکت‌های شستا از محورهای این امر است.

خدادادی خاطر نشان کرد: همچنین نحوه انتخاب مدیران در تامین اجتماعی، شستا و صندوق تامین اجتماعی محل سوال نمایندگان در تحقیق و تفحص از وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی بوده؛ از سوی دیگر عدم پاسخگویی وزیر تعاون به خواسته های نمایندگان نیز یکی ازبندهای مورد نظر نمایندگان درتحقیق و تفحص است.

رییس کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه عدم اقدام موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تامین نیازهای سازمان بهزیستی نیز از محورهای تحقیق و تفحص است، گفت: نمایندگان به دنبال چگونگی هزینه کرد منابع و اعتبارات سازمان بهزیستی نیز هستند، بنابراین از این قبیل موارد نمایندگان در طرح تحقیق و تفحص از وزارت تعاون و سازمان های ذیربط را آن مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه در مرحله اول محورهای تحقیق و تفحص نمایندگان به وزیر تعاون ابلاغ شده است، افزود: مسئولان این وزارتخانه به تمامی سوالات نمایندگان پاسخ دادند بنابراین اسناد و مدارک در اختیار تحقیق و تفحص کنندگان قرار داده شده تا مطالعات و بررسی های نمایندگان طبق آیین نامه داخلی مجلس انجام شود؛ اما اینکه آیا نمایندگان از پاسخ های مسئولان وزارتخانه قانع می شوند باید مشخص شود.

رییس کمیسیون اجتماعی  با تاکید براینکه جلسه هفته گذشته کمیسیون برای بررسی این موضوع برگزار نشد، تصریح کرد: 40 نفر از نمایندگان به این جلسه دعوت شده بودند که 25 نفر از آنان اعلام آمدگی کردند اما در روز جلسه هیچ کدام از 25 نماینده تحقیق و تفحص‌کننده بنا به هردلیلی در جلسه حضور پیدا نکردند، بنابراین ادامه پیگیری ها به پس از بررسی لایحه بودجه موکول می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.