سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

نگهداری از خون بندناف بیش از یکهزار نوزاد کرمانشاهی در بانک خون بندناف رویان

مسؤول نمایندگی بانک خون بند‌ناف رویان استان کرمانشاه هزینه انجماد سلول‌های بنیادی بند‌ناف را 2 میلیون و 440 هزار تومان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسؤول نمایندگی بانک خون بند‌ناف رویان استان کرمانشاه هزینه انجماد سلول‌های بنیادی بند‌ناف را 2 میلیون و 440 هزار تومان عنوان کرد و گفت: یک‌هزار و 500 خانواده تا‌کنون در استان اقدام به ذخیره‌سازی سلول‌های بند‌ناف کرده‌اند

مریم صاحب‌یاری اظهار داشت: امروزه یکی ازشیوه‌های نوین درمان بیماری‌های لاعلاج و همچنین سلامتی در خانواده ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی و خون بندناف است.

وی ادامه داد: به‌دنبال کسب نتایج ارزشمند درمان بیماری‌های لاعلاج، استفاده ازسلول‌های بنیادی تشکیل بانک‌های نگهداری خون بند‌ناف مورد توجه قرار گرفت، به‌طوری که امروزه بانک‌های متعددی به‌صورت عمومی و اختصاصی در راستای ذخیره‌سازی بند‌ناف در سراسر جهان راه‌اندازی شده است.

مسؤول نمایندگان بانک خون بند‌ناف استان کرمانشاه با بیان اینکه ازسال 84 جداسازی و ذخیره‌سازی سلول‌های بندناف نوزادان با توافق والدین در کرمانشاه انجام شده است، گفت: این سلول‌ها چون نابالغ هستند بعد از اینکه پیوند‌زده می‌شوند، احتمال رد پیوند آن خیلی کم است.

وی درخصوص ذخیر‌سازی سلول‌های خون بند‌ناف، اضافه کرد: ذخیره‌سازی این سلول‌ها هم‌مانند بیمه برای خانواده‌ها محسوب می‌شود، خانواده‌ها یک ماه قبل از تولد نوزاد به بانک خون مراجعه می‌کنند، فرم‌ها و اطلاعات موردنظر را پر می‌کند.

صاحب‌یاری متذکر شد: در هنگام تولد نوزادان از باقیمانده جفت و بند‌ناف که در واقع مانند یک زباله بیولوژیکی دورانداختنی است نمونه خون را می‌گیرند و هیچ مشکلی برای مادر و کودک به‌وجود نمی‌آید.

این مسؤول به توانایی سلول‌های بنیادی برای تبدیل به تمامی سلول‌های بدن اشاره و بیان کرد: سلول‌های بنیادی در بازسازی و ترمیم بافت‌های مختلف بدن به‌دنبال آسیب و جراحت موثر هستند و می‌توانند به درون بافت‌های آسیب‌دیده‌ای که بخش عمده سلول‌های آن از بین رفته پیوند‌زده شوند.

وی خاطرنشان کرد: سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های خونی مانند سرطان خون، سندروم‌های خونی و وراثتی، درمان دیابت و... کاربرد دارد.

صاحب‌یاری با بیان اینکه خون بند‌ناف با حفظ هویت خانواده‌ها در بانک‌خون نگهداری می‌شود، افزود: این خون در آینده برای خانواده‌ها یا فرد دیگری که از نظر ژنتیکی با نمونه سازگاری دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی هزینه انجماد سلول‌های بنیادی بند‌ناف را 2 میلیون و 440 هزار تومان عنوان کرد و گفت: یک‌هزار و 500 خانواده تا‌کنون در استان اقدام به ذخیره‌سازی سلول‌های بند‌ناف کرده‌اند و بعد ازیک‌سالگی سالیانه سالی 116 هزار تومان حق نگهداری آن را به بانک خون می‌پردازند.


انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.