سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدرضا خردمندان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فیلم‌های امسال جشنواره فیلم فجر زبان متفاوتی دارند

محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و فیلم «بیست و یک روز بعد» که امسال در بخش اصلی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد

محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و فیلم «بیست و یک روز بعد»، در گفتگو با خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ورود پر شور فیلمسازان جوان به عرصه سینما، گفت: این اتفاقی است که به طور طبیعی وجود دارد و خواهد داشت. یعنی فیلمسازان تازه نفس وارد عرصه می‌شوند و کم کم جای پای خودشان را ثابت می‌کنند و ما با یک نسل باهوش تر، تیزبین‌تر و کسانی که سینما را بسیار خوب آموختند و حرف های زیادی برای گفتن دارند آشنا می شویم.

وی افزود: این اتفاق نگران کننده‌ای نیست و هر فیملسازی فرزند زمانه خودش است و قصه‌ی زمان خودش را با زبان خود و هم نسلانش تعریف می کند. این فیلمسازانی که هم نسل من هستند می توانند نوید بخش آینده‌ای خوب برای سینمای ایران باشند.

وی بیان کرد: من می‌توانم این نوید را بدهم که امسال، «بیست و یک روز بعد» فیلمی است که مخاطب می تواند در آن فضاهای متفاوت‌تری را تجربه کند،در کل امسال در جشنواره فیلم فجر با فیلم‌هایی مواجه هستیم که زبان متفاوتی دارند.

وی با اشاره به تولید آثار با موضوعات تکراری و رفتن به سمت موضوعات اجتماعی در سینما، عنوان کرد: اولین بحث، این است که که ما نگاه صنعتی به سینما نداریم و تجاری به آن نگاه نمی کنیم؛ برخلاف غرب که در آن، سینما صنعت و بازگشت سرمایه بسیار جدی است، پس ما به دلیل نداشتن بودجه کافی نمی‌توانیم پا را فراتر از موضوعاتی بگذاریم که قابلیت جمع شدن با یک بودجه محدود را دارند،ضمن اینکه مشکلاتی که برای ساخت فیلم در ایران وجود دارد هم باید لحاظ شود.

این کارگردان با اشاره به ساخت فیلم «بیست و یک روز بعد» چنین گفت:فیلم من برآمده از نگاهم به سینما است و شاید با آن چیزی که می‌بینم متفاوت باشد. لذت بردن بصری از سینما برای من مسئله ای جدی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.