سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

کاشت 5 هزار اصله نهال در محوطه پل معلق مشگین‌شهر

مدیرعامل مجموعه نمونه گردشگری نور سبلان گفت: یکی از برنامه‌های اساسی مجموعه نمونه گردشگری نور سبلان توسعه فضای سبز در محوطه پل معلق مشگین‌شهر است که در این زمینه 5 هزار اصله نهال در این منطقه کشت می‌شود.

‌به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، حسین عباسی‌نیا در جلسه هماهنگی توسعه فضای سبز در مشگین‌شهر اظهار داشت: یکی از اولویتهای اساسی مجموعه نمونه گردشگری نور سبلان توسعه فضای سبز و کشت نهال است که در این زمینه با برنامه‌ریزیهای انجام شده 5 هزار نهال در محوطه پل معلق مشگین‌شهر و در منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گردولی کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح "هر شهروند یک درخت" در پل معلق مشگین‌شهر نیز اجرا می‌شود، افزود: برای اجرای این طرح از ظرفیت یاوران و حامیان محیط زیست نیز استفاده می‌کنیم تا بتوانیم گام بزرگی در توسعه فضای سبز و کشت نهال در پل معلق مشگین‌شهر برداریم.

مدیرعامل مجموعه نمونه گردشگری نور سبلان بیان کرد: همزمان با هفته درختکاری کشت نهال توسط شهروندان در پل معلق مشگین‌شهر اجرا می‌شود و در این زمینه برنامه‌ریزی منسجم و اساسی انجام شده تا علاوه بر کشت نهال در حفظ و نگهداری نهال نیز اقدامات اساسی انجام شود.

عباسی نیا افزود: شرکت‌کنندگان در طرح کاشت نهال "هر شهروند یک درخت" می‌توانند در قبال نهال خریداری شده برای کاشت 3 بار به صورت رایگان از پل معلق مشگین‌شهر بازدید کنند و مهمترین هدف ما از اجرای این طرح توسعه فضای سبز بوده که می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی و جلب رضایت آنها بسیار موثر باشد.

وی اظهار کرد: در صدد هستیم محوطه طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه در مشگین‌شهر را نیز تحت پوشش فضای سبز قرار دهیم چرا که باید محوطه پل معلق مشگین‌شهر همانند اطراف این پل دارای طبیعت بکر و زیبا باشد و گردشگران بتوانند از طبیعت زیبای شهرستان مشگین‌شهر به ویژه پل معلق استفاده کنند.

وی افزود: کشت نهال در قالب طرح هر شهروند یک درخت 10 تا 20 اسفندماه در طولانی‌ترین پل معلق مشگین‌شهر انجام می‌شود و نهالهای کشت شده شامل کاج تهران، آلوچه، سنجد، آلبالو، توت مجنون، توت کاتوزا و اقاقیای توپی است که توسط شهروندان در محوطه پل معلق کشت می‌شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.