سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

احداث نخستین اکوموزه عشایری فارس

نخستین اکو موزه عشایر استان فارس در شهرستان فیروزآباد احداث شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: یکی از اقداماتی که در راستای توسعه پایدار گردشگری و بهره‎برداری از ظرفیت‎های فرهنگی، تاریخی، محیطی و بوم زیستی در مناطق روستایی پیشنهاد می‎شود توسعه گردشگری در قالب ایجاد موزه‎های میراث روستایی یا اکوموزه در این نواحی است.

امیری افزود: این موزه‎ها می‎توانند تلفیقی از جاذبه‎های معماری کهن روستایی، اشیاء و آثار هنری غذاهای محلی، نمایش، بازی و موسیقی محلی روستایی باشند که نقش بسیار مهمی در ایجاد تغییر نگرش نسبت به فرهنگ روستایی در میان بازدیدکنندگان ایجاد می‎کند.

وی ادامه داد: در همین راستا و در جهت تحول اقتصادی مناطق روستایی و جلوگیری از رنگ باختن ویژگی‌های بومی در مقابل تهاجم فرهنگی نخستین اکوموزه عشایری استان فارس در زمینی به مساحت 45 هکتار و با سرمایه‎گذاری حدود 38 میلیارد ریال و با پیش‎بینی اشتغال بیش از 100 نفر در شهرستان فیروزآباد ایجاد می‎شود.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس تصریح کرد کرد: در این پروژه که دهکده اقوام نام دارد، آداب و رسوم و مراسم‏‎های آئینی کلیه اقوام عشایر ایرانی به ویژه عشایر قشقایی به نمایش گذاشته می‎شود.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.