سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات؛

جهانگرد: قیمت اینترنت داخلی به نصف تعرفه بین‌الملل کاهش می‌یابد

معاون وزیر ارتباطات در ابتدای مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به تشریح دستاوردهای فاز اول این شبکه پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات امروز (18 بهمن ماه ) برگزار شد. در ابتدای مراسم نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات گفت: شبكه ملي اطلاعات سه مرحله دارد كه امروز فاز دوم آن با مرحله رشد اجرا مي شود. در این فاز باید 5 کار صورت گیرد که به شرح زیر است:
  • تصویب و تبیین الزامات حاکم در فاز دو ش بکه ملی اطلاعات
  • توسعه زیر ساخت ها و شبکه دسترسی
  • اصلاح مققرات و نظام اقتصادی
  • توسعه محتوا و خدمات جدید
  • امنیت و صیانت اجتماعی

وی ادامه داد: امروز متوسط سرعت در نسل سوم تلفن همراه ٢ مگابیت برثانيه است . و در نسل ٤ سرعت ١٢ مگابیت بر ثانيه و برای مشترکان adsl نیز حدود ٥ مگابيت بر ثانیه رسیده است .

جهانگرد با اشاره به افزایش میزان دسترسی به اینترنت در کشور گفت: تا كنون ٢٤ هزار روستا به شبكه اينترنت دسترسي پيدا كرده اند و اميدواريم تا پايان دولت يازدهم تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار به اينترنت دسترسي داشته باشند.

در مدت زمانی شهریور 95 تا کنون ظرفيت شبكه انتقال زير ساخت نیز از ٤ ترابايت بر ثانيه به ١٠ ترابايت بر ثانيه رسيده است.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه سخنانش افزود: امروز مراكز تبادل ترافيك داده داخلي از ٤ شهر به ٧ شهر اصفهان ، اهواز ، تهران ، مشهد ، تبريز، شيراز رسیده است .

معاون وزیر ارتباطات در ادامه سخنانش افزود: امروز مراكز تبادل ترافيك داده داخلي از ٤ شهر به 6 شهر اصفهان ، اهواز ، تهران ، مشهد ، تبريز، شيراز رسیده است

جهانگرد به حوزه اقتصادی  این پروژه پرداخت و گفت: در حوزه اقتصادی تصمیمات مهمی گرفته شده است که از آن جمله میتوان به موراد زیر اشاره کرد:

1-  الزام تمام اپراتور ها به تفکیک ترافیک داخل و بین الملل
2-  حذف حق السهم دولت از درآمد تولید کنندگان خدمات
3-  برقراری نظام تعرفه های ترجیحی ترافیک داخلی به نصف قیمت تعرفه بین الملل

معاون وزیر ارتباطات به حوزه اشتغال در ICT اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 100 هزار نرم افزار فارسی در فروشگاه های برنامه ایرانی موجود است  که توسط جوانان تولید شده و این نشان از وجود فرصت های عظیم در حال رشد است.

جهانگرد ادامه داد: در خدمات دولت الکترونیک ، مقدمات تکنیکی و فنی فراهم شده و امید است طی چند هفته آینده این بخش نیز عملی میشود.

سپس معاون وزیر ارتباطات  با پرداختن به  حوزه امنیت و صیانت اجتماعی در فاز دوم شبکه ملی گفت: در فاز دوم نیز در کنار بخش های دیگر که در حال رشد هستند باید موضوع مهم امنیت شبکه و صیانت از حقوق و حریم کاربران اعم از حقیقی و حقوقی حفظ شود ، در این راستا ابزار ها را در حاکمیت فراهم کرده ایم  و در تمام 31 استان  مراکز "آپا" به وجود آمده است.

در موضوع صیانت از حقوق کودک نیز با اجرای آموزش و پرورش، مهارت لازم برای حضور در شبکه را آموزش می‌دهیم و برنامه داریم در سطح کشور به صورت کامل آن را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.