سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

ویزیت بیش از 80 هزار زندانی در زندان های خوزستان

مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: بیش از 80 هزار مورد ویزیت زندانیان در 10 ماهه گذشته سال 95 در استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پوستچی ،مدیرکل زندان‌های خوزستان به اهمیت سلامت و بهداشت و درمان در زندان به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی زندان‌بانی پرداخت و اظهار کرد: با معرفی زندانی به زندان به مدت 3 تا 7 روز در قرنطینه بهداشتی نگهداری می‌شود که شناسایی تشخیص و آموزش‌های بیماریابی با انجام آزمایشات گوناگون از جمله خدمات این بخش است که در صورت محرز بودن بیماری وی، سریعاً سیر درمانی وی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی سیستم دارو و درمان تمام فرآیندهای درمانی یک زندانی به‌صورت مکانیزه ثبت خواهد شد افزود: در ده ماهه سال 95 در زندان‌های سراسر استان نزدیک 80 هزار مورد خدمات ویزیت توسط پزشکان برای زندانیان انجام شده که از این تعداد، 5 هزار و دو مورد ویزیت توسط پزشکان متخصص، فوق متخصص یا روانپزشک انجام شده است.

مدیرکل زندان‌های خوزستان با مقدم دانستن بحث پیشگیری بر درمان؛ تصریح کرد: در مدت مذکور کادر درمانی و بهداشتی، 48 هزار و 35 نفر ساعت آموزش‌های پیشگیرانه در رابطه با بیمارهای واگیر‌دار را برای زندانیان اجرا کرده‌اند و همچنین آموزش‌های مبانی بهداشت فردی، گروهی و بهداشت محیط از جمله دیگر آموزش‌ها در زندان بوده که تمامی زندانیان ورودی را تحت پوشش قرار داده است.

پوستچی در ادامه با بیان اینکه در این مدت 10 هزار و 273 مورد تلقیح واکسن توام (دیفتری و گزاز) برای زندانیان تجویز شد؛ گفت : 2 هزار و 380 واکسن هپاتیت ب نیز برای زندانیان بیمار تجویز و تزیق شد.

وی ادامه داد : درصد زیادی از زندانیان در بدو ورود به زندان دارای اعتیاد به انواع مواد مخدر هستند که با اجرای طرح درمان‌های نگهدارنده mmt نسبت به درمان آنها اقدام می‌شود در این رابطه از آغاز سال تاکنون یک هزار و 419 نفر زندانی از خدمات متادون درمانی و کلنیک‌های مثلثی در زندان‌های خوزستان بهره‌مند شده‌اند.

 وی خاطرنشان ساخت : از سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد نیز در راستای درمان افراد معتاد اقدام شده که تا پایان آذر ماه تعداد 7 هزار و 421 نفر زندانی تحت خدمات درمان محور گروه‌های انجمن NA قرار گرفته‌اند.

مدیرکل زندان‌های خوزستان در خاتمه نقش زندان را در ارتقاء سلامت جامعه به‌واسطه ارائه خدمات متنوع گسترده و تخصصی سلامت، بهداشت و درمان بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: انتظار این است که نهادهای متولی امر درمان استان، زندان را به مشابه شهری محصور و محدود قلمداد کنند که ارائه خدمات بهداشت و درمان به این قشر مانند آحاد جامعه که تکلیف است و بدانیم که سلامت زندان سلامت جامعه است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.