سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست «یک روز بخصوص» در برج میلاد؛

دغدغه انحطاط حس مسئوليت‌پذیری در جامعه

در ماجرای قتل ميدان كاج، اين سئوال برای من به وجود آمد كه مسئوليت اجتماعی ما كجاست و اين موضوع برای من دغدغه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری فیلم «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

در این نشست که با حضور همايون اسعديان كارگردان، تهيه كننده و فيلمنامه نويس، مجيد قيصری، فيلمنامه نويس، مازيار ميری، مجري طرح و تدوينگر، مصطفی زمانی، افسانه كمالی، شيرين آقارضاكاشی، محمدرضا مالكی، بازيگران، كامياب امين عشايري، طراح صحنه و لباس، علي قاضي، مديرفيلمبرداري و اجراى محمود گبرلو امروز( يكشنبه هفدهم بهمن ماه) در سالن سعدى برج ميلاد برگزار شد، در ابتدا گبرلو به حاشيه‌های نشست شب گذشته و  اختلاف بين مسعود كيميایی و منصور لشكری قوچانی اشاره كرد و از خبرنگاران و اهالی رسانه بابت این اتفاقات عذرخواهی كرد.

همايون اسعديان در ابتدا از همكارانش در اين فيلم تشكر كرد و افزود: اين فيلم با هر نگاهي كه به آن داشته باشيد، محصول كار من و همكاران بسيار عزيزم است و من از آقاي مازيار ميري و تدوين اين فيلم تشكر مي كنم.

اسعديان درباره شباهت موضوعی اين فيلم با «سارا و آيدا» ساخته مازيار ميری، توضيح داد: من پارسال درست در همين تاريخ در حال فيلمبرداري اين فيلم بودم و هنوز درباره فيلم آقاي ميری صحبتي نبود. موضوع اخلاق گرايانه در هر دو فيلم وجود دارد. و كست مشابه و موضوع مشترك اتفاقی است.

وی ادامه داد: زمانی كه قتل ميدان كاج پيش آمد و همه فقط تماشا كردند و سلفی گرفتند، اين سئوال براي من به وجود آمد كه مسئوليت اجتماعي ما كجاست و اين موضوع براي من دغدغه شد، كه شروع به نگارش فيلمنامه‌اي در اين‌باره كردم. من دوست داشتم موقعيتي خلق كنم كه تماشاگر بگويد من اگر در اين موقعيت بودم چه مي‌كردم؟

اسعديان درباره شخصيت اصلي فيلم كه يك روزنامه نگار است، توضيح داد: باور من اين است كه يك روزنامه‌نگار آرمان گرا است و براي روشنگري تلاش مي‌كند و اين شخص را در موقعيتي قرار دادم كه در انتخاب عمل اخلاقي و غيراخلاقي كه جان خواهرش در ميان است، چه مي‌كند؟

كارگردان « يك روز بخصوص» درباره بازيگراني كه در اين فيلم معرفي شدند، گفت: انتخاب اين بازيگران از طريق يك فراخوان انجام شد، كه نزديك چهار هزار نفر برايمان فيلم فرستادند. به نظر ما خانم كمالي و آقاي پيرزاده انتخاب‌هاي بهتري بودند و به هيچ وجه دوست ندارم اين تفكر به وجود بيايد كه پارتي بازي و رابطه‌اي در کار بوده است.

وی در انتقاد به رفتارهاي متناقض منتقدان بر اساس منفعت‌طلبی گفت: زماني كه «بوسيدن روي ماه» را ساختم در فرهنگسراي انقلاب نمايشي براي فيلم گذاشتند و منتقدي كه حضور داشت بسيار از فيلم تعريف كرد اما اما چند ماه بعد در مجله فيلم دايره سياه به اين فيلم داد.اين سئوال برايم پيش آمد كه با چنين رفتاري، شأن كارمان را پايين مي‌آوريم.

اسعديان ادامه داد: از اين جهت اين داستان را تعريف كردم كه اين  شخص منفعت‌طلبي يكي از دو كارشناسي است كه در برنامه هفت، پنبه فيلم‌هاي ما را مي‌زند، كسي كه به لحاظ سكه‌اي كه مي‌گيرد، نظر می‌دهد و بسيار اتفاق غم‌انگيزی است.

مازيار ميری نيز با ابراز خوشحالی از همكاری با اسعديان، إظهار داشت: براي من كنار همايون كار كردن لذت‌بخش است و براي من ِ نا آرام، آرامش او كلاس درس است.

مصطفی زمانی نيز درباره حضور در فيلم گفت: خوشحالم ظرف يك سال گذشته با دو فيلمسازي كه دوستشان دارم، آقاي ميری و اسعديان همكاری داشتم.

افسانه كمالی درباره اولين حضورش در سينما توضيح داد: من نزديك يك سال در موسسه كارنامه دوره ديده بودم كه براي اين فيلم انتخاب شدم و بازيگران و آقاي اسعديان بسيار به من كمك كردند.

كامياب امين عشايري، طراح صحنه «يك روز بخصوص» هم در این نشست، در انتقاد نسبت به فضای تحريريه اين فيلم پاسخ داد: اين لوكيشن روزنامه فرهيختگان بود و ما بيشتر آن را صحنه آرايی كرديم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.