وی یکی از اهداف عمده دوره فعلی مدیریت شهری دانست و افزود: رکن اصلی تلاش برای کاهش این فاصله بر پایه توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی(مترو) استوار شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به تلاش مدیریت شهری پایتخت به منظور تکمیل خطوط مصوب توسعه مترو، از طراحی خطوط جدید و مطالعه به منظور بهرهگیری از قطارهای سبک شهری خبر داد و گفت: تجربیات مدیریت شهری بوداپست میتواند در این زمینه مثمر ثمر باشد.
علیرضا جاوید تحقق 90 درصدی اسناد توسعه شهر تهران در زمینه تکمیل شبکه معابر بزرگراهی پایتخت را از دیگر دستاوردهای مدیریت شهری طی یک دهه اخیر دانست و تصریح کرد: شهری که تا 10 سال پیش تجربه قابل ملاحظهای در زمینه احداث تونلهای ترافیکی نداشت، هم اکنون از 4 تونل فعال ترافیکی برخوردار است که در این میان تونل نیایش با توجه به ویژگیهای شاخص فنی، پروژهای قابل ارائه در مقیاسهای جهانی است.
وی با بیان آنکه تا 8 ماه آینده 4 تونل ترافیکی جدید در شهر تهران به بهرهبرداری میرسد، استفاده بهینه از فضاهای زیرسطحی را نمونهای از تلاش در جهت حرکت به سوی شهری جهانی دانست و افزود: احداث دریاچه شهدای خلیج فارس با حدود 150 هکتار پهنه آبی در غرب شهر تهران، ساخت باغ پرندگان با وسعت حدود 6 هکتار در شرق، تکمیل برج میلاد به عنوان ششمین برج بلند مخابراتی جهان و همچنین توسعه فضای سبز تا سرانه 16 متر مربع برای هر نفر، نشان میدهد که تهران از حیث جاذبههای گردشگری نیز کلانشهری در مقیاس شهرهای جهانی است.
انتهای پیام/